اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

قرارهای محیط زیستی در دومین هفته آخرین ماه سال

دوستداران محیط زیست در سراسر ایران درخت کاشتند

همزمان با هفته درختکاری فضای قرارهای محیط زیستی هم به سمت درختکاری رفت، نهال‌کاری در کوه خرسی پاسارگاد، کاشت بیش از 1800 نهال گل محمدی در حاشیه جاده اقلید، طبیعت کاشت درخت در منطقه استخر شهر ششده فسا از جمله فعالیت های این روزهای دوستدران محیط زیست بود.

دوستداران محیط زیست در سراسر ایران درخت کاشتند

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس، تلاش طبیعت دوستان در روزهای پایانی سال برای پاک‌سازی زمین و اجرای برنامه‌هایی برای آگاه‌سازی جامعه در جهت حفظ محیط زیست (در ایامی که شاهد افزایش گردشگران خواهیم بود) دوچندان شده است.

 در دومین هفته از اسفندماه نیز برنامه‌های متنوعی در سراسر ایران برگزار شد. قرار سبز رسانه‌ای به‌منظور تقدیر و نیز گسترش این فعالیت‌ها را انعکاس می‌دهد.

 بخوانید: 

*در آستانه هفته منابع طبیعی، نهال‌کاری در کوه خرسی پاسارگاد با کاشت نهال‌های بومیِ 2ساله بنه، باهمت اداره منابع طبیعی پاسارگاد استان فارس، افراد محلی و دوستداران طبیعت انجام شد.

*نشست علل گرمایش زمین و آب شدن یخ‌ها با تشریح آسیب‌های زیست‌محیطی این پدیده، به مناسبت «روز جهانی خرس قطبی» به‌وسیله کارگروه حیوانات «انجمن بوم‌بانان» استان گیلان در یک دبستان‌‌ دخترانه در لاهیجان برگزار شد.

*کلاسِ آموزشی تفکیک زباله با رعایت اصول بهداشتی به مناسبت «روز ملی بهداشت محیط»، به‌وسیله کارگروه آموزش «انجمن بوم بانان» گیلان در مدرسه شاهد الزهرای لاهیجان، برای دانش آموزان کلاس دهم رشته تجربی این دبیرستان برگزار شد. همچنین انجمن بوم‎‌بانان شعبۀ سیاهکلِ استان گیلان جلسه آموزشی دیگری را با همین موضوع در «روستای چوشل» برگزار کرد.

*جشنواره نقاشی کودکان، با عنوان «باران مهر» در موضوع محیط زیست، با شرکت 235 دانش‌آموز شیرازی 7 ـ 12 ساله در نگارخانه وصال برگزار شد. هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد دغدغه‌های زیست‌محیطی برای دانش‌آموزان و اولیا آن‌ها و نیز آشنایی کودکان با زیبایی‌های طبیعت ذکرشده است. 

*فعالین محیط زیستی شهر جوانرود استان کرمانشاه، در نظر دارند با فرهنگ‌سازی، کیسه‌های پارچه‌ای را جایگزین استفاده از کیسه‌های پلاستیکی کنند تا بدین ترتیب این شهر به اولین شهر ایران که استفاده حداقلی از کیسه‌های پلاستیکی دارد، تبدیل شود.

*در آستانه هفته منابع طبیعی، به دعوت انجمن همیاران و پاک سازان طبیعت شهرستان اقلید؛ بیش از 85 نفر از حامیان طبیعت، به کاشت بیش از 1800 نهال گل محمدی و قلمه درخت انگور در حاشیه جاده اقلید به یاسوج و باغستان آرامگاه دارالرحمه الیاسان اقدام کردند. این برنامه با مشارکت هنرستان کشاورزی، دانشجویانی از دانشگاه دولتی اقلید و دوستداران طبیعت انجام شد.

* با همت انجمن بانوان طبیعت آبدانان ایلام، دانش آموزان پایه ششم مدرسه ابتدایی غیردولتی «نیلا» از کتابخانه امیرکبیر این شهر بازدید کردند. 

*همزمان با هفته درختکاری به دعوت مسئولان استان «انجمن همیاران محیط زیست و حیوانات»، برای فرهنگ‌سازی با شعار «ما ایستاده‌ایم تا درختان زانو نزنند» اقدام به کاشت نهال در این استان کردند.

*دانشجویان کانون محیط زیست دانشگاه تربیت مدرس تهران؛ در راستای طرح تحول راهبردی دانشگاه «همایش محیط پاک» را با معرفی کمپین «هر دانشجو یک آبادگر» برگزار کردند. در این برنامه مدیر گروه محیط زیست دانشگاه با موضوع «رد پای محیط زیستی» به سخنرانی پرداخت و در ادامه کارگاه آموزش ساخت تراریوم و آشنایی با دستگاه کمپوست برگزار شد.

*در آستانه هفته منابع طبیعی؛ پاک‌سازی بخشی از بلوار شهدای ارجمان اقلید فارس، به‌وسیله گروهی از دوستداران محیط زیست، به شکل خودجوش انجام شد.

*آموزش حفاظت از طبیعت، حیات‌وحش و گونه‌های در معرض خطر انقراض توسط موسسه «شقایق‌های وحشی هیرکان» برای اهالی بومی ازجمله روستای کوته کومۀ آستارا برگزار شد.

*به‌منظور رشد فرهنگ حذف کیسه پلاستیکی و در جهت حفظ سلامت جامعه و بهداشت محیط زیست، سمن «پیام‌آوران اردیبهشت کرمانشاه»؛  به توزیع کیسه پارچه‌ای در نمایشگاه گل و گیاه کرمانشاه اقدام کرد. این کیسه‌های پارچه‌ای به‌وسیله زنان سرپرست خانوار و با همکاری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استان کرمانشاه تهیه‌شده است.

 *در سی و چهارمین برنامه خانوادگی گروه دوستان کوهنوردی و قرار سبز بادرود با شعار «سلامتی فرزندان، محیط زیست سالم» مسیر 10 کیلومتری میدان شاهزاده محمد (ع) تا قلعه مریم بادرود پاک‌سازی شد.

*در آستانه هفته منابع طبیعی انجمن حافظان سبز اندیش طی برنامه‌ای اقدام به کاشت بذر الوک در فاز 5 فسا کردند.

* گروه رفتگران طبیعت بهبهان در نودمین برنامه محیط زیستی اقدام به پاک‌سازی طبیعت و همچنین کاشت 110  نهال در منطقه چاه بوعلی ـ امامزاده عبدالله به یاد هادی فهیمی کارشناس خبره حیات‌وحش و دیگر جان‌باختگان سقوط هواپیمای تهران یاسوج کرد.

*در اقدامی خودجوش توسط دوستداران طبیعت کاشت درخت در منطقه استخر شهر ششده فسا انجام شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول