اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

آیین افتتاحیه نمایشگاه موزه لوور در تهران برگزار شد

آیین افتتاحیه نمایشگاه موزه لوور در تهران در محل موزه ملی کشور با حضور جمعی از سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف برگزار شد.

آیین افتتاحیه نمایشگاه موزه لوور در تهران برگزار شد

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، آیین افتتاحیه نمایشگاه موزه لوور در تهران در محل موزه ملی کشور برگزار شد.

در این مراسم علی‌اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، لوک مارتیز رئیس موزه لوور و ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه و جمعی از سفرا و نمایندگان دیگر کشورها حضور داشتند.

در این مراسم جبرئیل نوکنده رئیس موزه ملی کشور گفت: در سال 96 دو نمایشگاه کره جنوبی و ارمنستان در کشور برگزار شد. نمایشگاه موزه لوور نیز سومین نمایشگاه امسال است.

نوکنده برگزاری این نمایشگاه حاصل از امنیت کشور دانست و اضافه کرد: کشور ایران امسال با برگزاری این نمایشگاه تجدیدکننده تعامل میان ایران و فرانسه است.

وی اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه دستاورد بزرگی در زمینه طراحی و مهندسی است. موزه ملی ایران با برگزاری این نمایشگاه نشان می‌دهد که به تعهد خود در نمایش تمدن‌های دیگر عمل می‌کند.

رئیس موزه ملی در پایان از تمامی دست‌اندرکاران ایرانی و فرانسوی که برای برگزاری این نمایشگاه تلاش کردند، تشکر کرد.

در ادامه این مراسم محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی گفت: تاریخ پژوهش‌های ایران از زمان پژوهش‌های باستانی نشان از یک ارتباط فرهنگی میان ایران، اروپا و به ویژه فرانسه دارد.

وی افزود: از طریق این نمایشگاه برای اولین بار آثار موزه لوور در کشورمان به نمایش درآمده است.

طالبیان با بیان اینکه در این نمایشگاه شاهد هم‌نشینی نمایندگان مختلف از روم، یونان و مصر هستیم، افزود: این رخداد جنبه‌های بین‌المللی نیز خواهد داشت.

معاون میراث فرهنگی تصریح کرد: به طوری که شاهد برگزاری نمایشگاه‌های گوناگون در کشورهای دیگر بوده‌ایم که نشان‌دهنده هم‌ترازی موزه ملی ایران با دیگر موزه‌ها، رفتار نوین جهانی و اعتماد دیگر کشورها به ایران است.

وی افزود: این نمایشگاه همچنین وجهه سیاسی و فرهنگی دارد که نشان‌دهنده حضور ایران در عرصه‌های جهانی است.

طالبیان در پایان خاطرنشان کرد: از موزه ملی انتظار می‌رود که در مدت برپایی این نمایشگاه برنامه‌های علمی و گفت‌وگوهای فرهنگی را در برنامه خود قرار دهد.

در بخش دیگری از این مراسم، مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: نوروز امسال میزبان این نمایشگاه در کشورمان هستیم.

مونسان با بیان اینکه عنصر سازنده این نمایشگاه تمدن کشورها است، اظهار داشت: نمایشگاه موزه لوور از جغرافیای فرهنگ سخن می‌گوید و اشیای آن بیان‌کننده این فرهنگ هستند.

وی افزود: آثار ایرانی بیش از دو قرن است که در کشورهای گوناگون به نمایش درمی‌آیند. در سال 1268 هجری شمسی در فرانسه هفت نمایشگاه با ماهیت آثار ایرانی برگزار شد که این امر نشان‌دهنده تعامل دو کشور است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه نمایشگاه‌های گوناگونی از آثار ایران در آلمان، اتریش و بلژیک برگزار شده‌اند، ادامه داد: اما این نمایشگاه از جمله مهم‌ترین نمایشگاه‌های برگزار شده است.

مونسان گفت: روابط ایران و فرانسه از زمان شاه‌عباس در ایران و در ادامه آن از زمان جمهوری سوم فرانسه و در دوران هخامنشی در ایران ادامه داشته است.

وی ادامه داد: این روند تاریخی از زمان همکاری‌های مشترک کاووشی میان ایران و فرانسه نیز برقرار بوده است.

مونسان با بیان اینکه پس از برگزاری دو نمایشگاه خارجی در ایران حال شاهد برگزاری نمایشگاه موزه لوور در تهران هستیم، عنوان کرد: در سال‌های 1385 و 86 دو نمایشگاه از آثار ایران در موزه لوور برگزار شد و حال با گذشت 10 سال شاهد نمایش آثار موزه لوور در ایران هستیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه این نمایشگاه می‌تواند به تقویت روابط دو کشور و تجدید گذشته دو کشور و اتصال آن به آینده مؤثر باشد، افزود: این نمایشگاه به عنوان اتفاقی فرخنده میان دو کشور است و امیدواریم نتیجه آن تقویت آرامش و صلح جهانی باشد.

در بخش دیگری از این نشست وزیر خارجه فرانسه و رئیس موزه لوور نیز سخنرانی کردند.

گفتنی است،  نمایشگاه موزه لوور در تهران تا 18 خرداد 97 پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول