اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

وزیر بهداشت:

شرمندگی ما به دلیل بی‌توجهی به رفاه اجتماعی است/ با کسری اعتبارات چاره‌ای به جز کوچک‌سازی بسته خدمت نداریم

وزیر بهداشت گفت:‌ یکی از مؤلفه‌هایی که در چهار دهه گذشته کمتر به آن عمل شده، توجه به رفاه اجتماعی است،‌بخش غیرقابل قبول در کارنامه کشور است و بسیاری از مسائلی که امروز باعث شرمندگی ما می‌شود به دلیل همین موضوع است.

شرمندگی ما به دلیل بی‌توجهی به رفاه اجتماعی است/ با کسری اعتبارات چاره‌ای به جز کوچک‌سازی بسته خدمت نداریم

به گزارش خبرنگار شهری و رفاهی خبرگزاری فارس، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در اجلاس سراسری مدیران سازمان بیمه سلامت ایران گفت: امیدوارم در حوزه بیمه‌ای و در بیمه سلامت حتی در جایگزینی مدیرانی که در آینده داریم سهم بیشتری را به زنان بدهیم. 

وی ادامه داد: اگر قانون اجرا شود بیمه می‌تواند نقش‌آفرین باشد چرا که در بیش از دو دوره قانونگذاری برای برنامه پنج ساله باید منابع بیمه‌ای تجمیع شود اما متأسفانه برای تهیه بسته پایه خدمات برای همه ایرانیان عوامل قانون‌گریزی مانع شده که امیدوارم رفع شوند. 

وزیر بهداشت با اشاره به گفته مدیرعامل بیمه سلامت مبنی بر کسری 7 هزار میلیاردی در سال آینده گفت:‌بیمه یک ریال هم نباید کسری داشته باشد، اما می‌دانم سرانجام به دلیل این کسری‌ها مجبور می‌شوند بسته خدمات را کوچک کنند چون چاره‌ای نیست، یا باید دولت و مجلس اعتبار لازم را پیش‌بینی کنند، یا منابع و مصارف خود را هم‌تراز کنیم. 

وی ادامه داد: در این صورت است که بیمه در سال آینده به سوءتدبیر متهم نمی‌شود، بنابراین پیشنهاد می‌دهم طوری عمل کنید که کسری نداشته باشید و به جز زیان انباشته که در بودجه دیده نشده، کسری باقی نماند. 

وی با اشاره به عدم دیده شدن تعرفه‌ها در لایحه بودجه سال آینده گفت:‌ شب گذشته با آقای نوبخت سخنگوی دولت صحبت کردم و گفتم که چطور می‌شود در سه ماه گذشته نرخ ارز 30 درصد افزایش یافته آن وقت می‌خواهید بسیاری از تجهیزات پزشکی و مواد اولیه خارجی تحت تأثیر قرار نگیرد؟ این موضوع به مردم آسیب می‌زند. 

هاشمی گفت:‌اگر امروز دولت تصمیم بگیرد برای تغییر تعرفه‌ها که چاره‌ای هم وجود ندارد، متأسفانه می‌بینیم قبل از ارائه لایحه بودجه باید تعرفه‌های افزایش می‌یافت اما به قانون بی‌توجهی شده بنابراین دراعتبارات پیش‌بینی نشده است و این می‌تواند منشأ کسری باشد.

وی ادامه داد:‌دولت‌ها و حکومت‌ها یکی از مؤلفه‌هایشان چه خوب و چه بد توجه به رفاه اجتماعی است، موضوعی که در چهار دهه گذشته کمتر به آن عمل شده است و ای کاش طرح‌هایی مثل شهید رجایی که در اوایل انقلاب اجرا شد ادامه می‌یافت. ما خیلی در این زمینه مشکل داریم و کاش دولتی بیاید که همه وجه زحمتش این موضوع شود. 

وزیر بهداشت با اشاره به حادثه تلخی که برای دانش‌آموزان شین‌آبادی رخ داد، گفت: اگر قصه پرغصه این افراد را بشنوید می‌بینید که در بخش رفاه اجتماعی ناکارآمدیم، آنها بزرگ شده‌اند، شغل، بیمه عمر و خیلی چیزهای دیگر می‌خواهند که ندارند و همه این موضوعات در کشور در یک بیمه خوب خلاصه می‌شود. 

هاشمی ادامه داد: بسیاری از مسائلی که امروز باع ث شرمندگی است و فقط در بخش آسیب‌های اجتماعی خلاصه شده و بخش غیرقابل قبول در کارنامه چهل ساله ماست، همین بی‌توجهی به رفاه اجتماعی است که نباید شاهد آن باشیم. 

وزیر بهداشت خطاب به مدیران بیمه سلامت، افزود: بیمه را باید تخصصی کنید،‌ ریسک‌پذیر باشید و واقعا بیمه حرفه‌ای شوید. 

وی افزود: امیدوارم بیمه نیروهای مسلح و تأمین اجتماعی که بیشترین تعداد بیمه شده را دارند با ما همراهی کنند و از رسیدگی به کارهایی که محکوم به شکست است دست بردارند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول