اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تبعیض جنسیتی در انگلیس و دستمزدهای کمتر برای زنان این بار در قلب پارلمان

در ادامه گزارش‌های متعدد درباره تبعیض جنسیتی میان زنان و مردان شاغل در انگلیس، تحقیقات تازه نشان می‌دهد تبعیض در پرداخت‌ها در قلب دولت انگلیس نیز وجود داشته و نمایندگان زن پارلمان کمتر از مردان حقوق دریافت می‌کنند.

تبعیض جنسیتی در انگلیس و دستمزدهای کمتر برای زنان این بار در قلب پارلمان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه انگلیسی تایمز گزارش داد نمایندگان مرد پارلمان انگلیس اعم از اعضای دولت  و یا دیگر احزاب سیاسی، به طور متوسط 10.4 درصد بیشتر از همکاران زن خود حقوق دریافت می‌کنند.

تایمز در ادامه نوشت تحلیل‌های این روزنامه نشان می‌دهد، در قلب دولت انگلیس تبعیض جنسیتی برای نمایندگان زن و مرد دیده می‌شود و شکافی میان درآمدهای زنان و مردان نماینده پارلمان وجود دارد که از تبعیض‌های گزارش شده در مجموعه رسانه‌ای بی‌بی‌سی نیز، بیشتر است. 

سال 2017 گزارش‌هایی درباره شکاف دستمزدها برای مدیران زن و مرد بی‌بی‌سی منتشر شد که منجر به استعفای یکی از سردبیران زن این رسانه بعد از سال‌های همکاری شد.

همچنین مطالعات متعددی درباره اختلاف دستمزدها در سطوح مدیریتی در انگلیس نشان می‌داد شکاف درآمدها میان مردان و زنان بیش از 26 درصد است. 

همچنین روزنامه دیلی میل روز گذشته (شنبه) گزارش داد، رؤسا و مدیران زن در انگلیس تقریبا نصف مردان حقوق دریافت می‌کنند. مدیران مرد 100 شرکت بزرگ انگلیسی به طور متوسط 5.2 میلیون پوند در سال 2017 درآمد داشتند در حالی که مدیران زن در همین شرکت‌ها 2.6 میلیون پوند حقوق دریافت کرده‌اند. 

این تبعیض علیه زنان انگلیسی در حالی اعمال می‌شود که نخست وزیر این کشور و رهبر حزب حاکم یک زن و در حال حاضر 208 کرسی از 650 کرسی پارلمان بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلندشمالی) در اختیار زنان است. 

انتهای پیام/م


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول