اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی مازندران خبر داد

فعالیت 140 معدن در مازندران/ مخالف خط متروی تهران- مازندران هستم

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ ساری با اشاره به اینکه 140 معدن فعال در مازندران وجود دارد، افزود: معدن بدون مجوز در استان وجود ندارد و این تعداد هم نیاز استان بوده و در چارچوب قانون مجوز داده شده است.

فعالیت 140 معدن در مازندران/ مخالف خط متروی تهران- مازندران هستم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ستار بابایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته منابع طبیعی برگزار شد، اظهار کرد: با وجود نظرات موافق و مخالف طرح تنفس جنگل تصویب و به قانون تبدیل شده و در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه قطع درخت فقط در مورد فعالیت‌های عمرانی انجام شده است افزود: از سال 96 طبق قانون حتی یک درخت حتی نشانه‌گذاری نشده است که بخواهد قطع شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ ساری با اشاره به اینکه 140 معدن فعال در استان وجود دارد افزود: معدن بدون مجوز در استان وجود ندارد، و این تعداد هم نیاز استان بوده و در چارچوب قانون مجوز داده شده است.

این مسؤول در ارتباط با برداشت‌های بی‌رویه معادن در برخی مجتمع‌ها خاطرنشان کرد: طبق قانون با این برداشت‌های بی‌رویه برخورد می‌شود.

بابایی با بیان اینکه برداشت در دره هراز مگر با استعلام از سازمان جنگل‌ها، محدود و ممنوع شد افزود: به بهانه اشتغال نباید منابع خود را از بین ببریم و با موافقت همه درخواست‌ها، موجب تخریب عرصه شویم.

وی با اشاره به کاداستر اراضی ساحلی افزود: اراضی ساحلی برخی در اختیار دولت و برخی در اختیار مردم است، آزادسازی ساحل در حال انجام است و در برنامه قرار دارد، کاداستر ساحلی نیز به دقت مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ ساری درباره ایجاد مترو تهران به مازندران ادامه داد: بنابر اعلام محیط زیست، خودروها دلیلی اعظم آلودگی در تهران بوده، باید برای خودروها جایگزین صورت گیرد، به عنوان یک جنگلبان مخالف طرح هستم اما باید در مورد مترو مطالعات درست صورت گیرد و اگر تایید شد اجرا می‌شود.

این مسؤول با بیان اینکه عرصه منابع طبیعی محل دفن زباله نیست افزود: ما خدمات ملی می‌دهیم اما اعتبارات ملی نمی‌گیریم و بخش منابع طبیعی هم جدا از این موضوع نیست.

بابایی در ادامه به آفت شمشاد در جنگل‌های مازندران اشاره کرد و گفت: آفت شمشاد رصد شده است و با فصل گرما و بالارفتن دما احتمال طغیان این آفت وجود دارد، این آمادگی برای مبارزه با آفت شمشاد در فصل تابستان وجود دارد.

وی افزود: جمع‌آوری بذور از سایت‌های سلامت و همچنین بحث قلمه در این ارتباط انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ ساری با بیان اینکه تغییرات اقلیمی حادث شده به دلیل فعالیت‌های انسانی است بیان کرد: اگر این روند ادامه داشته و دمای هوا بالاتر رود اتفاقات زیست‌محیطی رخ خواهد داد و برخی گونه‌ها حذف می‌شوند.

این مسؤول با اشاره به اینکه دو برابر ظرفیت مراتع دام داریم افزود: برای احیای جنگل براساس قانون زمین‌هایی را واگذار کردیم.

بابایی در خصوص بیماری‌های بلوط در مازندران بیان کرد: زوال بلوط که نماد جنگل‌های ما است یک یا دو عامل نیست، عوامل مختلفی در آن دخیل هستند که عوامل انسانی هم دخیل است.

وی با بیان اینکه هیچ مجوز معدنی در حال حاضر داده نمی‌شود گفت: تمام مشکلات با اعتبار و امکانات حل می‌شود، 70 درصد عرصه‌های ما ملی است، کمبود تجهیزات در مازندران در ارتباط با مبارزه با آتش‌سوزی وجود دارد، در استان اصلا بالگرد نداریم و باید پیشگیری و اطلاع‌رسانی در زمینه آتش‌سوزی انجام شود.

انتهای پیام/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول