اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد

ورود سالانه 400 هزار پرونده به دادگستری گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: سالانه 400 هزار پرونده وارد دادگستری استان گلستان می‎شود و این میزان در کل کشور 15 میلیون پرونده است.

ورود سالانه 400 هزار پرونده به دادگستری گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هادی هاشمیان ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گرگان، با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر سلامت و نظارت دستگاه قضا، اظهار کرد: این مهم مورد تأکید رئیس قوه قضاییه است و یکی از وظایف اصلی همه آحاد دستگاه قضایی به‌ویژه دادستان‌ها است که علاوه بر سلامت بیرون باید سلامت دستگاه‌های درون را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه علاوه بر دستگاه‌های نظارتی آشکار دستگاه‌های نظارتی پنهان زیادی هم وجود دارد، گفت:یکی از افتخارات و بیشترین همت ما این است در گزینش دستگاه قضایی از خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان استفاده کنیم که این مهم خود تضمین‌کننده سلامت دستگاه قضا خواهد بود.
رئیس‌کل دادگستری گلستان ادامه داد: سالانه 400 هزار پرونده وارد دادگستری استان گلستان می‎شود و این میزان در کل کشور 15 میلیون پرونده است که اگر به ازای هر پرونده یک تخلف داشته باشیم سالانه در استان گلستان 400 هزار تخلف داریم.
وی تصریح کرد: نظارت یکی از موضوعات بسیار مهم در امر کاهش میزان تخلف‎ها و پرونده‎های قضایی است و دستگاه قضائی در طی این سال‎ها قدم‎های خوبی در این مسیر برای کاهش میزان ورودی پرونده‎ها برداشته است.
هاشمیان یادآور شد: به دنبال این هستیم که زبان گویای مردم باشیم و برای تحقق نظارت به دنبال آن هستیم که از ظرفیت‎های دستگاه‎های اجرایی استفاده کنیم تا با هرگونه‎ تخلفی برخورد شود.
وی گفت: اعضای شورای تأمین استان ضمن استقلال با وفاق و همدلی مسائل را دنبال می‎کنند و این وحدت و همدلی به ایجاد امنیت در استان گلستان و تداوم آن کمک کرده است.
رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه در اغتشاشات اخیر با کمترین مشکلی مواجه بودیم، افزود: همدلی که در استان گلستان وجود دارد زبان‌زد است و وحدت و همدلی استان الگویی برای دیگر استان‎های کشور و جهان اسلام بشمار می‎رود.
هاشمیان تأکید کرد: استان گلستان پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد توسعه و پیشرفت‎های خوبی بوده اما هنوز نواقصی وجود دارد و باید با روحیه جهادی و تلاش از برکات این انقلاب اسلامی برای خدمت گذاری به مردم و دفاع از آرمان‎های خون پاک شهدا استفاده کنیم.
وی یادآور شد: در مسیر رضایتمندی مردم آن‌گونه که در شان مردم استان گلستان است به جایگاه خوبی نرسیدیم و نواقص متعددی داریم و قاضی و دادسرای باید شبانه‌روز برای خدمت به مردم تلاش کنند.
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: دادستان جدید ضمن نظارت بر دادسرای مرکز استان در دادسرای شهرستان بازپرس و دادیاران را نظارت کند و کار کارشناسی و نظارت کم نشود.
هاشمیان تأکید کرد: کاهش  پرونده‎های کیفری از اقدامات خوبی بود که انجام‌شده است در سال 1394 تعداد زندانیان ما در سطح استان گلستان 5 هزار و 500 بود که با همکاری دستگاه قضایی و به‌کارگیری احکام جایگزین در سال 1396 بیش از 4 هزار زندانی در استان گلستان داریم.
انتهای پیام/30/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول