اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

در دومین سالگرد مرحوم فرج‌الله سلحشور عنوان شد

تیرانداز: سلحشور مسیر بندگی را انتخاب کرده بود/ رسانه باید نقش بیدار کننده داشته باشد

مدیرعامل خبرگزاری فارس گفت: ‌در نگاه اسلامی و انقلابی نه تنها نگاه سرگرم‌کننده به رسانه را مخرب می‌دانیم بلکه اعتقادمان بر این است که رسانه باید نقش بیدار کننده داشته باشد و انسان را به حرکت وا دارد.

تیرانداز: سلحشور مسیر بندگی را انتخاب کرده بود/ رسانه باید نقش بیدار کننده داشته باشد

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، مراسم دومین سالگرد مرحوم فرج‌الله سلحشور به همت خبرگزاری فارس و مؤسسه فرهنگی تبیان در سالن اجتماعات خبرگزاری فارس برگزار شد.

بنا بر این گزارش، در ابتدای این مراسم پیام تیرانداز مدیرعامل خبرگزاری فارس، گفت: در جامعه کنونی با خلاء نظری و نگاه نظری مواجه هستیم و اثری که به همت آقای عباسی و بستگان مرحوم سلحشور تحت عنوان یک کتاب گردآوری شده برایمان ارزشمند و راه‌گشا است.

وی ادامه داد: یکی از مباحثی که در فضای رسانه‌ای با آن مواجه هستیم غفلت از مأموریت است و این نکته برای خیلی‌ها مطرح است. برخی‌ها رسانه را ابزاری برای سرگرمی می‌دانند اما در این میان مرحوم سلحشور به درستی این را تشخیص داد که رسانه فقط سرگرمی نیست و این کتاب که قرار است در این مراسم از آن رونمایی شود پاسخی به این نیاز بود.

مدیرعامل خبرگزاری فارس در ادامه بیان داشت: ‌در نگاه اسلامی و انقلابی نه تنها نگاه سرگرم‌کننده به رسانه را مخرب می‌دانیم بلکه اعتقادمان بر این است که رسانه باید نقش بیدارکننده داشته باشد و انسان را به حرکت وا دارد.

تیرانداز ادامه داد: این فعل و انفعالات باید در مدرسه شکل بگیرد که امام (ره) فرموده بودند صدا و سیما باید دانشگاه باشد و من این جمله را به رسانه هم تعمیم می‌دهم و می‌گویم رسانه هم باید دانشگاه باشد که این آموزه‌ها را توسط معلمین به شاگردان منتقل کنند.

وی در ادامه افزود: مرحوم سلحشور قبل از اینکه فیلمساز باشد، معلم بود، او در این مسیر ثبات قدم هم داشت از داد و قال‌ها گرفته تا ... سلحشور فردی مؤلف بود که نگاه‌ها را عوض می‌کرد. اگر صداو سیما می‌خواهد اصلاح شود باید از این داد و قال‌ها نهراسد و مسیری که پیش رو قرار دارد را تغییر ندهد.

تیرانداز در پایان گفت: این مسیر، مسیر بندگی است که سلحشور آن را انتخاب کرده بود و برای همه ما راهگشاست .

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول