اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ترکیه خواستار تحویل «صالح مسلم» شد

وزارت دادگستری ترکیه به فاصله چند ساعت پس از بازداشت رهبر سابق حزب «اتحاد دموکراتیک سوریه» در جمهوری چک اعلام کرد که همه تلاش‌ خود را برای تحویل وی به کار خواهد گرفت.

ترکیه خواستار تحویل «صالح مسلم» شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دادگستری ترکیه اعلام کرد که تلاش می‌کند رهبر سابق حزب «حزب اتحاد دموکراتیک» را که در چک بازداشت شده است، تحویل بگیرد.

وزارت دادگستری ترکیه امروز (یکشنبه) بعد از آنکه «صالح مسلم» در جمهوری چک از سوی پلیس بین‌الملل (اینترپل) بازداشت شد، اعلام کرد که همه تلاش خود را برای تحویل وی از مقامات این کشور اروپایی به کار خواهد گرفت.

وزیر دادگستری ترکیه در این ارتباط گفت که «ما اقدام‌های لازم را برای تحویل "صالح مسلم"، رهبر گروه تروریستی «پ.ی.د» که وابسته به حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) است، شروع کرده‌ایم».

از سوی دیگر، معاون نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرده که وزیر خارجه این کشور امروز یکشنبه با همتای جمهوری چک خود درباره استرداد صالح مسلم رایزنی خواهد کرد.

 خبر بازداشت این عضو ارشد سابق کُردهای سوری در حالی منتشر شده که ترکیه از 30 دی ماه، حمله خود به منطقه «عفرین» سوریه را تحت عنوان عملیات «شاخه زیتون» آغاز کرده است.

بنا بر گزارش‌ رسانه‌های ترکیه، صالح مسلم به درخواست ترکیه در لیست تعقیب اینترپل قرار داشت. آنکارا در نوامبر سال 2016 با اضافه کردن به «لیست قرمز»، برای سر او، جایزه 4 میلیون لیری (1.05 میلیون دلاری) تعیین کرده بود.

انتهای پیام/.


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول