اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در منطقه شکارممنوع میانه رخ داد

شلیک شکارچی متخلف به محیط‌بان میانه‌ای+ عکس

شکارچی متخلف، محیط‌بان میانه‌ای را با شلیک اسلحه شکاری زخمی کرد.

شلیک شکارچی متخلف به محیط‌بان میانه‌ای+ عکس

داوود قاسم‌زاده، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در میانه اظهار کرد: شکارچی متخلفی با شلیک مستقیم اسلحه ساچمه‌ای به پای محیط‌بان میانه‌ای، وی را روانه بیمارستان کرد. 

وی نام محیط‌بان میانه‌ای را محمد قربانی ذکر کرد و گفت: محیط‌بان میانه‌ای بلافاصله پس از زخمی شدن به بیمارستان میانه منتقل شد.

مدیر روابط عمومی محیط زیست آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: تیراندازی به محیط‌بان در منطقه شکار ممنوع "کاغذکنان" شهرستان میانه اتفاق افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی محیط‌بانان میانه‌ای شکارچی متخلف را تعقیب کرد، شکارچی برای فرار با شلیک به پای محیط‌بان، متواری شده  است.

قاسم‌زاده تصریح کرد: در حال حاضر فرمانده یگان محیط زیست استان در محل حاضر شده و این پرونده در حال بررسی است.

منطقه حفاظت‌شده کاغذکنان با مساحت 50 هزار هکتار در بخش کاغذکنان و در جنوب شهرستان میانه قرار داشته و در سال 1390 از وضعیت شکار ممنوع به منطقه حفاظت شده ارتقا یافته است.

از مهمترین گونه‌های پرندگان بومی منطقه حفاظت‌شده کاغذکنان می‌توان به پرندگان از راسته شاهینسانان و از تیره قوشیان شامل عقاب طلایی، کورکور، کرکس، سارگپه، سنقرگندم‌زار، از تیره شاهینیان دلیجه، لیلریا، بحری و بالابان، از راسته ماکیان و تیره ماکیان کبک معمولی و چیل، تیهو و بلدرچین اشاره کرد.

سایر پرندگان خشکزی و آبزی از جمله حواصیل خاکستری و ارغوانی، حاجی لک لک، چنگر، آبچیلک پاسرخ و آوازخوان، ماهی خورک کوچک و چلچله رودخانه‌ای هستند. 

انتهای پیام/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول