اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

آمریکا درصدد انتقال عناصر داعش و سایر تروریست‌ها به «غوطه شرقی»

رئیس نهاد موسوم به «شبکه حقوق بشر سوریه» اعلام کرد که واشنگتن عناصر داعش و سایر گروه‌های تروریستی را گرد هم آورده تا آنان را به غوطه شرقی دمشق منتقل کند.

آمریکا درصدد انتقال عناصر داعش و سایر تروریست‌ها به «غوطه شرقی»

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «احمد خازم» رئیس نهاد موسوم به «شبکه حقوق بشر سوریه» اعلام کرد که نظامیان آمریکا در حال گردآوری و بسیج تروریستهای عضو گروههای مختلف هستند.

خازم به خبرگزاری «نووستی» روسیه گفت که نظامیان آمریکا قصد دارند از این تروریستها علیه نیروهای دولتی سوریه در غوطه شرقی دمشق استفاده کنند.

وی تصریح کرد که آمریکا همچنین عناصر داعش و سایر گروههای تروریستی در ادلب و مناطق دیگر سوریه را گرد هم می آورد تا بتواند آنان را به «التنف» منتقل کند؛ منطقه‌ای که در آن پایگاه نظامی آمریکا وجود دارد.

به گفته رئیس شبکه حقوق بشر سوریه، واشنگتن با این اقدام قصد دارد این تروریستها را به غوطه منتقل کند و بدین ترتیب طرح ارتش سوریه در پاکسازی این منطقه را ناکام بگذارد.

وی اعلام کرد که ساکنان دمشق و حومه های آن اطلاعات مربوط به اقدامات افراد مسلح غوطه را به این سازمان تحویل میدهند تا اینکه در دادگاههای داخلی و بین المللی دعاوی قضائی مطرح شود.

حازم تأکید کرد که هدف از این دعاوی دسته جمعی جلب توجه افکار عمومی جهانی به ویژه شورای امنیت در خصوص رخدادهای دمشق و غوطه شرقی است.

این مسئول در پایان اظهارات خود خاطر نشان کرد که در تلاش است مسببان قتل افراد غیر نظامی و آسیب‌زنندگان به اموال عمومی را به دادگاه تحویل دهند؛ گذشته از اینکه «برخی رسانه ها در دروغ پراکنی از حد گذرانده‌اند و باید اقدامات این جانیان محکوم شود».

در حال حاضر که ارتش سوریه مقدمات عملیات پاکسازی غوطه شرقی را فراهم کرده است، رسانه های معاند پروژه مظلوم نمایی تروریستهای حاضر در این منطقه را کلید زده اند.

امروز وبگاه خبری «العهد» اعلام کرد که عناصر موسوم به «کلاه سفیدها» با همکاری ترکیه در پی تدوین نمایش ساختگی استفاده از سلاح شیمیایی توسط ارتش سوریه در غوطه هستند(جزئیات بیشتر).

وزارت کشور سوریه نیز روز گذشته اعلام کرد که تروریستهای حاضر در غوطه شرقی، محله های مسکونی شهر دمشق را با 70 خمپاره هدف قرار دادند که در جریان آن یک غیر نظامی کشته و 60 نفر دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/م


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

 

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول