اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

«شلدون آدلسون» هزینه انتقال سفارت آمریکا به قدس را تأمین می‌کند

کازینودار آمریکایی که از حامیان سرسخت رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود، پیشنهاد تأمین بخشی از هزینه‌های انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی را مطرح کرده است.

«شلدون آدلسون» هزینه انتقال سفارت آمریکا به قدس را تأمین می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «شلدون آدلسون»، میلیاردر آمریکایی حامی رژیم صهیونیستی پیشنهد داده دست‌کم بخشی از هزینه‌های انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس را تأمین کند. 

آسوشیتدپرس با گزارش این خبر به نقل از چهار مقام دولت آمریکا افزود حقوق‌دان‌ها در وزارت خارجه آمریکا در حال بررسی این موضوع هستند که آیا قبول کمک‌های خصوصی برای تأمین بخشی از این هزینه‌ها قانونی است یا خیر. 

آدلسون که ۵ میلیون دلار به برگزاری مراسم تحلیف ترامپ کمک مالی کرد، یکی از بزرگترین حامیان مالی حزب جمهوری‌‌خواه آمریکا و از حامیان سرسخت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است. 

وزارت خارجه آمریکا روز جمعه (۲۳ فوریه/۴ اسفندماه) تأیید کرد که دولت ترامپ روز ۱۴ ماه مه (۲۴ اردیبهشت‌ماه) سفارت این کشور را به قدس منتقل خواهد کرد. 

ترامپ روز ۱۵ آذر امسال قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و اعلام کرد که قصد دارد سفارت کشورش را از تل‌آویو به این شهر منتقل کند. 

این تصمیم با مخالفت‌ها و محکومیت‌های گسترده جهانی مواجه شد و دو هفته بعد، روز ۳۰ آذرماه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با ۱۲۸ رأی موافق و ۹ رأی مخالف قطعنامه‌ای را در محکومیت آن به تصویب رساند. 

انتهای پیام/ M


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول