اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

ادعای روسیا الیوم؛ ارتش سوریه از یک هفته پیش وارد عفرین شده است

یک شبکه خبری روس به نقل از یک منبع دیپلماتیک بلندپایه این کشور مدعی شد که نیروهای سوری از 7 روز پیش در عفرین مستقر شده‌اند.

ادعای روسیا الیوم؛ ارتش سوریه از یک هفته پیش وارد عفرین شده است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ارتش ترکیه به همراه تروریستهای ارتش آزاد سوریه از 30 دیماه گذشته عملیاتی را در عفرین سوریه علیه شبه نظامین کُرد آغاز کردند.

کُردها در آغاز اعلام کردند که می‌توانند به تنهایی از خود دفاع کنند، ولی پس از گذشت مدتی از عملیات ترکیه، از ارتش سوریه خواستند که وارد عمل شود.

روزنامه سعودی الشرق الاوسط عربستان امروز سه شنبه گزارش داد که بالاخره کُردها و دولت سوریه روز گذشته در حلب به توافق رسیدند که نیروهای سوری در عفرین مستقر شوند.

این اخبار در حالی منتشر می‌شود که دولت و ارتش سوریه حصول چنین توافقی را رسما اعلام نکردند.

شبکه خبری روسیا الیوم اما امروز اعلام کرد که نیروهای ارتش سوریه در حال حاضر در عفرین حضور دارند.

این شبکه به نقل از یک منبع دیپلمات بلندپایه روس مدعی شد، صرف نظر از اینکه دمشق و کُردها به چنین توافقی دست یابند یا خیر، باید گفت که ارتش سوریه از یک هفته پیش، وارد عفرین شده است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ظهر روز گذشته اعلام کرد که نیروهای دفاع مردمی سوریه وارد عفرین خواهند شد، ولی به گفته شبکه خبری «المیادین»، به خاطر مسائل لجستیکی این مسئله تا این لحظه صورت نگرفته است.

«نوری محمد» سخنگوی یگانهای مردمی کُرد هم مدعی شد که با دمشق در خصوص ورود نیروهای دولتی به عفرین به توافق نرسیده‌اند، ولی در عین حال اذعان کرد که یگانهای کُرد از ارتش سوریه برای انجام این کار دعوت به عمل آورده‌اند.

در همین راستا، «مولود چاووش اوغلو»  وزیر خارجه ترکیه امروز اعلام کرد که نیروهای ارتش سوریه هنوز وارد منطقه عفرین نشده‎اند.

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که معلوم نیست نیروهای ارتش سوریه وارد عفرین خواهند شد یا نه.

انتهای پیام/م


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول