اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بازدید مقامات ارشد انگلیس از مساجد+تصاویر

در حالیکه مسلمانان در کشور انگلیس به طور مداوم مورد آزار و اذیت و رفتارهای تبعیض‌آمیز قرار می‌گیرند، نخست‌وزیر انگلیس به همراه چند تن دیگر از مقامات ارشد این کشور در مساجد حضور یافتند تا تصورات غلط درباره اسلام را رفع کنند.

بازدید مقامات ارشد انگلیس از مساجد+تصاویر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال برخی حملات مرتبط با گروههای تروریستی «داعش» در انگلیس، همچون حمله در پل لندن، «وست‌مینستر» منچستر و حملات پارک «فینسبری» که به کشته شدن تعداد زیادی منجر شد، مسلمانان این کشور تا حد زیادی مورد آزار و اذیت قرار گرفتند.

بیش از 200 مسجد در انگلیس با هدف ایجاد پلی میان مسلمانان و غیرمسلمانان این کشور، یک روز آزاد برای عموم سازماندهی کردند تا هرگونه سوء برداشت و تصورات اشتباه درباره دین اسلام برطرف شود.

این مراسم به رهبری شورای مسلمانان بریتانیا (MCB) برگزار شد و دهها هزار بریتانیایی کنجکاو را برای یادگیری آموزه‌هایی درباره دین اسلام، جذب کرد.

مقامات عالیرتبه انگلیس نیز از مساجد محلی بازدید کردند که از آن میان می‌توان به «صادق خان» شهردار لندن، «اندی استریت» شهردار «وست میدلندز»، «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس و «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس اشاره کرد.

 

ترزا می از مسجد «میدنهد» بازدید کرد و سخنرانی را برای بازدیدکنندگان از این مسجد ایراد کرد و گفت که انگلیس کشوری است که صرفنظر از نژاد و مذهب، پذیرای همه است.

 

کوربین که از مسجد پارک فینسبری بازدید کرد، گفت که مسلمانان انگلیس به طور مداوم در معرض سوء رفتار قرار دارند.

کوربین در گفت‌وگو با روزنامه انگلیسی «گاردین» گفت: «اسلام هراسی یک مشکل واقعی در جامعه ما است....من با زنان مسلمانی دیدار داشتم که به من روایات هولناکی از سوء رفتار نژادپرستانه در خیابان‌های ما بیان کردند. اگر زنان تنها به واسطه پوشیدن روسری مورد بدرفتاری قرار گیرند، اشتباهی علیه آنها و علیه تمامی ما صورت گرفته است».

 

صادق خان نیز که در این مراسم حاضر شده بود، گفت: «لندن مکانی است که ما نه تنها تنوع و گوناگونی را تاب می‌آوریم بلکه آن را بزرگ و گرامی می‌داریم و از آن استقبال می‌کنیم و به همین دلیل بسیار خرسندم که از این ابتکار عمل بزرگ برای کمک به ساخت یک جامعه‌ بازتر و فراگیرتر حمایت می‌کنم».

 

برخی از رهبران مسیحی نیز از این مراسم مسجد حمایت کردند تا گامی به سوی عشق و دوستی دو مذهب بردارند.

انتهای پیام/


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول