اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از 44 ساعت جست و جو

پیکر دومین کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات زیارت گرگان کشف شد

با تلاش هلال احمر گلستان و پس از 44 ساعت جست‌وجو در ارتفاعات روستای «زیارت» شهرستان گرگان، پیکر دومین کوهنورد مفقود شده در این منطقه کشف شد.

پیکر دومین کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات زیارت گرگان کشف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، از ساعت 18 روز جمعه گذشته در پی تماس با ندای امداد هلال احمر گلستان خبر مفقودی دو کوهنورد در ارتفاعات روستای «زیارت» گرگان گزارش شد که بلافاصله تیم‌های امداد و نجات هلال احمر به منطقه اعزام شدند.

با تلاش‌های انجام شده در نهایت صبح روز گذشته یکی از مفقود شدگان در منطقه «پهلوان قلعه» سالم پیدا شد و تلاش‌های برای یافتن دومین مفقودی ادامه داشت.

حسین احمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اعلام کرد که متاسفانه پیکر دومین کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات روستای «زیارت» گرگان کشف شده است.

حجت‌الله حاجیلری دومین کوهنوردی است که گفته می‌شود در ارتفاعات مذکور به دلیل سقوط از ارتفاع جان خود را از دست داده است.

در این عملیات 11 تیم عملیاتی و یک تیم آنست شامل 46 نفر از جمعیت هلال احمر گلستان در عملیات جست و جو مشارکت کردند و معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گلستان نیز به صورت میدانی فرماندهی عملیات جست و جو را بر عهده داشت.

گفتنی است، شامگاه شنبه در پی مفقودی دو کوهنورد در ارتفاعات «زیارت» گرگان سیدمناف هاشمی استاندار گلستان در گفتگو تلفنی با مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تسریع در عملیات جستجو این مفقودین را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان،‌ در پی حادثه مفقودی دو کوهنورد گمشده، سیدمناف هاشمی استاندار گلستان بامداد یکشنبه در تماس تلفنی با حسین احمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان پیگیر و جویای احوال مفقودین و چگونگی عملیات جستجو و نجات شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان شامگاه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان گفته بود: امروز حوالی ظهر یکی از مفقودین به نام هادی عرب حدودا 45 ساله پیدا شد و عملیات برای یافتن هم‌نورد وی حجت‌الله حاجیلری حدودا 70 ساله ادامه دارد.

حسین احمدی اظهار کرد: حسب تاکیدات و دستورات استاندار گلستان قرار شد تا ضمن رعایت جوانب احتیاط عملیات جستجو و نجات در شب هم ادامه پیدا کند.
وی ضمن دلجویی از خانواده یک نفر مفقود باقی‌مانده دستورات لازم را برای هماهنگی‌های بعدی بین دستگاه‌ها را صادر کرد.

انتهای پیام/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول