اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پیشگیری‌های مردمی معاونت اجتماعی قوه قضاییه:

بیش از 23 هزار نفر در سامانه سجام ثبت‌نام کردند/ عضویت 50 هزار نفر در جمعیت همیاران سلامت روان

مدیرکل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: با هدف افزایش و بالا رفتن مسؤولیت‌های اجتماعی سامانه سجام راه‌اندازی شد و تاکنون 23 هزار و 700 نفر در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

بیش از 23 هزار نفر در سامانه سجام ثبت‌نام کردند/ عضویت 50 هزار نفر در جمعیت همیاران سلامت روان

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سید علی‌اصغر رفاهی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اراک از راه‌اندازی سامانه سجام در راستای جمع‌آوری اطلاعات مردمی به صورت استانی و ملی خبر داد و اظهار کرد: تاکنون بیش از 23 هزار و 700 نفر در این سامانه در قالب دیده‌بان در کشور ثبت‌نام کرده‌اند.

وی هدف از اجرای سامانه سجام را ارتقا و افزایش مسؤولیت‌پذیری مردمی و اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد و افزود: در استان مرکزی تاکنون نزدیک به یک‌هزار نفر در این سامانه ثبت‌نام کردند که کار عضوگیری دیده‌بانان در استان‌ها و شهرستان‌ها شروع شده است.

مدیرکل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه توانمندسازی سمن‌ها و دیده‌بانان را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های آتی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری عنوان و تصریح کرد: در راستای استفاده و بهره‌مندی از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد در سطح ملی و استانی در سال آینده کارگاهی برگزار و یک مدرس از هر استان معرفی می‌شود.

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای با سمن‌ها در قالب جمعیت همیاران سلامت روان در کل کشور منعقد شده که در این زمینه تاکنون 50 هزار نفر در کشور و یک هزار و 500 نفر در استان مرکزی عضو شده‌اند.

رفاهی بابیان اینکه استان مرکزی از 10 اتهام در هشت اتهام طی نیمه نخست امسال نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، گفت: در اتهام توهین به اشخاص استان مرکزی در شش ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3.1 درصد کاهش داشته، همچنین در ایراد ضرب و جرح عمدی طی این مدت 2.2 درصد کاهش داشته است.

وی تدوین طرح ارتقای مسؤولیت‌پذیری و مشارکت‌های اجتماعی به منظور پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی، تدوین طرح ساماندهی و ارتقای ارتباطات مردمی در عرصه پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی، ایجاد بانک جامع اطلاعاتی ظرفیت‌های مردمی با رویکرد پیشگیری و به‌روزرسانی آن، ارتقای بهره‌مندی ظرفیت‌های شناسایی‌شده موجود مردمی در راستای پیشگیری از جرائم و راهبری و ایجاد هماهنگی ملی در توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد مرتبط با کاهش طلاق، اعتیاد، خشونت و راهبری و ایجاد هماهنگی ملی در ارتقای رویکرد پیشگیری هیأت‌های مذهبی با تمرکز بر جرائم و آسیب‌های اولویت‌دار و راهبری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در اجرای مؤثر ماده 66 قانون آیین دادسرای کیفری را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد.

 انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول