اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وبگاه معارض: نیروهای ترکیه به نزدیکی «جندیرس» در غرب عفرین رسیده‌اند

نیروهای ترکیه و گروههای مسلح همپیمان آن از دو محور به سمت منطقه مهم جندیرس در عفرین در استان حلب سوریه در حال عملیات هستند.

وبگاه معارض: نیروهای ترکیه به نزدیکی «جندیرس» در غرب عفرین رسیده‌اند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ارتش ترکیه و عناصر همپیمانش که گروههای مسلح متحد گروهک «ارتش آزاد» هستند از 30 دیماه گذشته عملیاتی را علیه شبه نظامیان کُرد در منطقه عفرین سوریه آغاز کردند.

با وجود اینکه بیشتر منابع خبری از پیشروی اندک نیروهای ترکیه خبر می‌دهند، ولی وبگاه معارض «عنب» گزارش داد که این نیروها به نزدیکی منطقه «جندیرس» در غرب عفرین رسیده‌اند.

به گفته «عنب بلدی»، تسلط نیروهای ترکیه بر جندیرس بسیار نزدیک است و تا ساعاتی دیگر از محور «راجو» در سمت شمال غرب عفرین عملیات خود را آغاز می‌کنند.

در خصوص تلفات حملات ترکیه به عفرین نیز، گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» که بیشتر عناصر آن کُردهای وابسته به «یگانهای مدافع خلق» هستند خبر داد که 180 غیر نظامی کشته و 413 نفر نیز زخمی شده اند.

 نیروهای کُرد نیز می‌گویند که حملات ترکیه و ارتش آزاد را در همه محورها دفع و 51 خودروی نظامی ترکیه را منهدم کرده‌اند.

بر اساس نقشه های میدانی باید گفت که نیروهای ترکیه از دو محور در حال انجام عملیات هستند: نخست سمت شمال جندیرس و محور دوم در بخش جنوبی آن است.

اندازه بزرگ   

وبگاه خبری مراسلون نیز گزارش داد که نیروهای ترکیه در منطقه «بلبله» در شمال عفرین بر شهرک‌های «عمر سیمو»، «تل الحاووظ» و «سعر نجکة» مسلط شده‌اند.

این نیروها همچنین بر مناطق «حج سکندر»، «دیر بلوط»، «محمدیة»،  «تل العماره» و «ارشلی» در جندیرس واقع در محور جنوب غرب عفرین سیطره پیدا کردند.

اندازه بزرگ   

کما اینکه رسانه‌های معارض از تسلط نیروهای ترکیه و ارتش آزاد بر منطقه «کودا» در راجو واقع در غرب عفرین خبر دادند.

 نیروهای کُرد اما طی روزهای گذشته در محورهای مختلف عفرین چندین بار حملات نیروهای ترکیه را دفع کرده‌اند.

در همین راستا، امروز یک کاروان نظامی بزرگ شامل دهها کامیون و نفر بر از طریق گذرگاه روستای «کفرلوسین» واقع در ریف شمالی ادلب در مرزهای ترکیه و سوریه وارد این کشور شده و به سمت سیلوهای «الصرمان» از توابع شهر «معره النعمان» در جنوب ادلب حرکت کرده است.

«محمد حمادین» سخنگوی گروه تروریستی «الجیش الوطنی» نیز ادعا کرد که یگانهای مدافع خلق کُرد مانع از خروج افراد غیر نظامی از روستاها و شهرکها میشوند و همین سئله بر تعداد تلفات آنان افزود ست.

انتهای پیام/ص


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول