اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان جنوبی

فارس گزارش می‌دهد

اندر غربت بادی‌پامپ در خراسان‌جنوبی/ وجود تنها یک باشگاه برای خیل عظیم بانوان بیرجندی

ورزشی هوازی و مناسب همه سنین در خراسان‌جنوبی مغفول مانده و تنها درب یک باشگاه بادی‌پامپ به روی بانوان بیرجند باز است.

اندر غربت

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری فارس از بیرجند، فعالیت‌های بدنی و ورزش در شرایط کنونی در جوامع مختلف دنیا به صورت ضرورتی انکارناپذیر پذیرفته شده است.

بی‌شک پرداختن به ورزش و فعالیت‌های جسمانی برای هر فردی امری ضروری است اما اهمیت آن برای بانوان باتوجه به نقش‌های مهم تربیتی، مادری و شرایط ویژه اجتماعی که در جامعه دارند؛ دوچندان است.

با این وجود فعالیت‌های ورزشی بانوان در فضاهای باز به نسبت آقایان محدودتر و سالن‌های اختصاص‌یافته برای افزون بر نیمی از جمعیت جامعه کم است که باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

سبیکه مقدم‌نژاد یک از بانوانی است که دانش‌آموخته تربیت‌بدنی بوده و دوره‌های مربی‌گری TRX فدراسیون ورزش‌های همگانی را اخذ ‌کرده و برای فراگیری تازه‌ترین آموزه‌های علمی و عملی مرتبط با این رشته ورزشی به چند کشور خارجی نیز سفر آموزشی داشته است.

وی دارای مدرک آمادگی جسمانی بوده و گواهی مربی‌گری بادی پامپ خود را نیز دریافت کرده و از مهرماه 96 مسؤولیت کمیته بادی‌پامپ هیأت ورزش همگانی شهرستان بیرجند را عهده‌دار است.

رئیس انجمن بادی‌پامپ بیرجند اظهار داشت: ورزش بادی‌پامپ از جمله ورزش‌های هوازی است که در سال 1991 توسط فیلیپ Mills ابداع شد؛ با اینکه این ورزش سابقه زیادی ندارد اما به سرعت توانست میان افراد مختلف و به‌ویژه بانوان به محبوبیت زیادی برسد.

مقدم‌نژاد افزود: امروزه در بیش از 80 کشور دنیا بالغ‌بر ده‌ها هزار سالن ورزشی وجود دارد که ورزش بادی‌پامپ تعلیم داده می‌شود و در ایران و به‌خصوص خراسان‌جنوبی و شهر بیرجند هم علاقه‌مندان زیادی دارد.

وی خاطرنشان کرد: این ورزش شاخه‌ای از ورزش‌های ایروبیک است اما با این تفاوت که تمرینات با وزنه‌های هالتر و پخش همزمان موسیقی ملایم در آن گنجانده شده‌اند که به بهبود شرایط روحی، نشاط و شادابی و درمان افسردگی ورزشکاران کمک می‌کند.

رئیس انجمن بادی‌پامپ بیرجند یادآور شد: بادی‌پامپ برای افرادی که قصد فرم‌دهی به بدن و همچنین کاهش شدید توده‌های چربی و نیز افزایش متابولیسم بدن دارند بهترین شیوه تمرینی است که در هر جلسه 60 دقیقه‌ای انجام می‌شود.

مقدم‌نژاد گفت: تحقیقات نشان می‌دهد که از سن 30 سالگی به بعد مقدار اکسیژنی که در اوج تمرینات هوازی در بافت‌های بدن به مصرف می‌رسد (Vo2 max) کم می‌شود و همچنین آتروفی عضلات بدن نیز به سراغ افراد می‌آید.

وی بادی پامپ را یکی از بهترین ورزش‌های مناسب افراد مسن دانست و افزود: این ورزش شامل تمرینات قدرتی با وزنه‌های سبک بوده و هم با درگیر کردن سیستم قلبی و عروقی باعث حفظ سلامتی عمومی آنان می‌شود.

رئیس انجمن بادی پامپ بیرجند در ارتباط با فعالیت‌های این حوزه تازه راه‌اندازی شده ابراز داشت: جلسات هم‌اندیشی با حضور آقایان حسینی و عرفی روسای هیأت‌ ورزش همگانی خراسان‌جنوبی و بیرجند، مالکی دبیر هیأت استان و مربیان رشته‌های ورزشی کبدی، داژبال و فریزبی به منظور معرفی بادی‌پامپ داشته‌ایم.

مقدم‌نژاد تأکید کرد: در بیرجند فقط یک باشگاه ورزشی بانوان است که به صورت تخصصی و علمی زیر نظر انجمن بادی‌پامپ فعالیت دارد و به‌رغم اقبال عمومی بانوان؛ چندان هم مورد حمایت مسؤولان قرار نگرفته است.

وی ابراز داشت: به منظور معرفی و ترویج رشته بادی‌پامپ با همکاری هیأت ورزش همگامی بیرجند همایش و سمیناری برگزار خواهد شد که انتظار می‌رود مورد توجه مسؤولان واقع شود و علاقه‌مندان زیادی در این برنامه فرهنگی آموزشی شرکت کنند.

وی از دیگر برنامه‌های پیش‌روی انجمن بادی‌پامپ بیرجند را برگزاری کارگاه‌های دانش‌افزایی عنوان کرد و گفت: بانوان علاقه‌مند به این رشته ورزشی می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به هیأت ورزش همگانی بیرجند واقع در خانه ورزش استادیوم آزادی بیرجند مراجعه نمایند.

=========================

گزارش از علیرضا چاجی

=========================

انتهای پیام/69014/ج۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول