اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

برگزاری کنفرانس بازسازی عراق در کویت و امید آوارگان عراقی به بازگشت

کنفرانس بین‌المللی بازسازی عراق امروز با مشارکت کارشناسان و مؤسسات جامعه مدنی در کویت آغاز به کار کرد.

برگزاری کنفرانس بازسازی عراق در کویت و امید آوارگان عراقی به بازگشت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کنفرانس سه روزه بازسازی عراق امروز دوشنبه در حالی در کویت آغاز بکار کرد که هنوز شمار زیادی از شهروندان عراقی در نقاط مختلف این کشور از تبعات اشغال کشورشان توسط داعش رنج می‌برند و امیدهای زیادی به این کنفرانس دارند.

این کنفرانس امروز با حضور کارشناسان عالی‌رتبه و مشارکت مدیر کل صندوق توسعه اقتصادی و عربی کویت، شماری از شخصیت‌های عراقی از جمله رئیس صندوق بازسازی مناطق جنگ‌زده این کشور آغاز شد.

این کنفرانس به مدت سه روز برگزار می‌شود و بیش از 70 هیأت از کشورها، سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در آن مشارکت دارند.

طبق گزارش شبکه الجزیره، جلسه اصلی کنفرانس روز سوم با حضور وزرای خارجه کشورهای کمک‌کننده برگزار می‌شود و طی آن حاضرین مبلغ کمک‌های خود را اعلام و بیانیه پایانی نیز صادر خواهد شد.

ریاست این کنفرانس را پنج طرف اعم از کویت، عراق، اتحادیه اروپا، سازمان ملل و بانک جهانی بر عهده دارند.

انتظار می‌رود که سازمان ملی سرمایه‌گذاری عراق، 157 فرصت سرمایه‌گذاری را برای سرمایه‌گذاران خارجی اعلام کند.

پیش از این «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق در همایش اقتصاد جهانی داووس گفته بود که هزینه پروژه عظیم بازسازی عراق بالغ بر یکصد میلیارد دلار است.

 

الجبوری: کنفرانس کویت سرآغاز حرکت به سمت عراقی امن و باثبات است

«سلیم الجبوری» نخست‌وزیر عراق امروز گفت که کنفرانس بازسازی عراق در کویت سرآغازی برای حرکت به سمت عراقی امن و باثبات است.

الجبوری پس از نشست با «جان اف لودریان» وزیر خارجه فرانسه خواستار جلب حمایت بین‌المللی از سرمایه‌گذاری در عراق شد و بر اهتمام زیاد به پرونده آوارگان و بازگشت آنها به مناطق آزادشده از طریق بازسازی ویرانه‌های بر جای مانده از داعش، تأکید کرد.

روزنامه «الرأی» کویت به نقل از الجبوری نوشت که عراق علاقمند کمک جامعه جهانی به بازسازی این کشور از طریق کنفرانس کویت است.

تعهد سازمان‌های غیردولتی برای پرداخت 130ر 330 میلیون دلار به عراق

سازمان‌های بین‌المللی غیردولتی و انجمن‌های خیریه نیز امروز دوشنبه همزمان با برگزاری کنفرانس بازسازی عراق، در کویت کنفرانسی را برگزار کرده و متعهد شدند که 130ر330 میلیون دلار به عراق کمک نمایند.

طبق گزارش خبرگزاری کویت (کونا) این کنفرانس با حضور «صباح الخالد الحمد الصباح» معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه کویت برگزار شد.

انتهای پیام/م


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول