اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گاردین گزارش داد

کمک مالی جورج سوروس به کمپین ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا

بنیاد سوروس مبالغ بیشتری به گروه‌های حامی ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا اختصاص داده است تا جلوی اجرایی شدن نتیجه همه‌پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را بگیرد.

کمک مالی جورج سوروس به کمپین ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جورج سوروس سرمایه‌دار یهودی 100 هزار پوند دیگر به گروه «بهترین برای بریتانیا» اختصاص می‌دهد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، سوروس که پیش از این 400 هزار پوند برای کمپین ماندن در اتحادیه اروپا هزینه کرده بود، مبلغ تازه‌ای به یک گروه بریتانیایی مخالف خروج از اتحادیه اروپا کمک می‌کند.

سوروس به روزنامه گاردین گفت که از مبارزه با کسانی که به جای بحث با کمپین خروج سعی دارند مانع شکست خود شوند، خوشحال است. 

بنیاد سوروس 400 هزار پوند برای جلوگیری از وقوع برگزیت به کمپین‌های مخالف آن اختصاص داده است. سخنگوی «ترزا می» نخست وزیر انگلیس روز پنج‌شنبه در واکنش به آن گفته بود دولت انگلیس همه‌پرسی دومی برای خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) برگزار نمی‌کند.

مردم بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلندشمالی) سال 2016 با شرکت در همه‌پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند و مذاکرات دو ساله خروج از مارس 2017 آغاز شد. 

در نتیجه همه‌پرسی سال 2016، گروه‌های زیادی از مخالفان برگزیت تلاش کردند تا جلوی آن را بگیرند. همچنین بارها اتحادیه اروپا به بریتانیا گفته بود امکان جلوگیری از وقوع برگزیت و بازگشت انگلیس به اتحادیه وجود دارد. 

تا کنون 5 دور مذاکره میان مقامات لندن و بروکسل انجام شده و حدود یک سال دیگر برای به نتیجه رساندن مذاکرات زمان باقی است. بعد از آن که دوره پسابرگزیت آغاز می‌شود، به مدت دو سال دوره گذار برگزیت پیش‌بینی شده است.

روز ششم فوریه 2018 برای دور جدید نمایندگان بریتانیا و اتحادیه اروپا در بروکسل دیدار کردند تا در اولین دور گفت‌وگوها درباره دوره گذار یعنی دو سال پیش‌بینی شده بعد از برگزیت، گفت‌وگوها را آغاز کنند. 

انتهای پیام/م


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول