اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

حمید شاهنگیان عنوان کرد

سرود هنوز پتانسیل بالایی دارد/ بازسازی سرودهای انقلاب، لطمه زیادی به روح کار می‌زند

حمید شاهنگیان گفت: انتظار نمی‌رود که سرود چهل سال پیش همان اثری را امروز بگذارد که در زمان خودش تاثیر بسزایی داشت؛ اگر بدانیم کی، چگونه، در چه موقعیتی و در چه موضوع‌هایی دست بیندازیم، سرود هنوز پتانسیل بالایی دارد.

سرود هنوز پتانسیل بالایی دارد/ بازسازی سرودهای انقلاب، لطمه زیادی به روح کار می‌زند

به گزارش خبرنگار موسیقی فارس، رضا مهدوی، موسیقی شناس و منتقد موسیقی به عنوان مجری کارشناس برنامه «چشم شب روشن» شامگاه دوشنبه ۱۶ بهمن، میزبان حمید شاهنگیان سازنده سرود «خمینی ای امام» بود.

شاهنگیان در ابتدا گفت: اصلاحیه‌ای باید به روحیه انقلابی زده شود. اشتباه بزرگی که امروزه دارد رخ می دهد این است که هرکس مخالف تر بود و بدون تفکر حرکات هجومی انجام داد خیال می کند انقلابی تر است در حالی که انقلاب ما به بلوغ رسیده است و در آستانه چهل سالگی دیگر نیاز به این کارها ندارد. باید حرکت های متفکرانه، همراه با تعصب انقلابی و ایمان و اعتقاد به جمهوری اسلامی و پرستش الهی و میهن خودمان باشد که بشود از آن تولیدی در آورد. 

 رئیس شورای موسیقی و شعر صدا و سیما تا سال ۶۰ ادامه داد: با این تعریف ما قشر زیادی از کسانی را که فکر می کنند انقلابی هستند باید کنار بگذاریم زیرا اینها نه تنها انقلابی نیستند حتی در جهت عکس حرکت های انقلاب حرکت می کنند. بسیاری از این حرکات تنفر ایجاد می کند و بین آرمان های انقلاب و مردمی که انقلاب کردند و نسل های بعدی شان پای انقلاب هستند فاصله می اندازد.

شاهنگیان یادآور شد: البته جوانمردانه نیست بگوییم کسانی نیستند که همان تفکر را دارند و همان فعالیت را پیش گرفته اند. می بینم که در تشکل های مختلف عده ای در جهت جمهوری اسلامی بدون چشمداشتی تلاش می کنند.

وی بیان کرد: ما هنوز جوان امروز را جدی نگرفته ایم و این اشکال را در نگاه مدیریتی خودمان می بینم. اگر مدیریت هم مشکل نداشت انتظار نمی رود که سرود چهل سال پیش همان اثری را امروز بگذارد که در زمان خودش تاثیر بسزایی داشت. اگر بدانیم کی، چگونه، در چه موقعیتی، در چه موضوع هایی دست بیندازیم، سرود هنوز پتانسیل بالایی دارد و حتی در شکل سرود انقلابی هم با آرایش بهتر می شود هر سال دو سه تا سرود فاخر کار کرد. سرودی که پیام جدی برای مردم داشته باشد و همه قومیت ها را حول ایران متحد کند.

وی افزود: عده ای حول محور انقلاب هستند و عده ای هم مردم برایشان مهم است که ما باید اینها را هم داشته باشیم. در خصوص آموزش فرزندان این مرز و بوم اگر درست کار بشود می توان بسیاری از مفاهیم که در زندگی قابل استفاده است یاد بدهند. سرود این قابلیت را دارد که انسان هایی فکور و فهیم و متعادل گرا و عاقل و خطرپذیر بار بیاورد.

این آهنگساز با اشاره به گروه سرودی که در زمان پیروزی انقلاب با هم بودند و سرودهای به یاد ماندنی از خود به جا گذاشتند گفت: از آن گروه حدود 30 نفر دور هم باقی ماندند ولی کار آن زمان کاملا غیرحرفه ای بود و چون هیچ کدامشان در موسیقی نبودند آن شاکله به صورت قبلی باقی نماند. 

شاهنگیان تصریح کرد: کشور برای بازنشستگان یا افراد صاحب نظر هزینه کرده است و به نظر من کشور زیان می بیند اگر الان که موقع بهره برداری از اینها است در سمت مشاور استفاده نشود. اینها چراغ هدایت جوان ها هستند. مردم را خسته نکنیم و فضا را برای دیگران هم باز کنیم. انسان های شریفی از اعضای این مملکت هستند که باید بهشان فرجه داد. امیدوارم مدیران بعدی بحث جوانگرایی را در رده های مدیریتی رعایت بکنند.

وی در پایان گفت: بازسازی سرودهای زمان انقلاب، لطمه زیادی به روح کار زده است و گله ای که از صدا و سیما دارم این است که کارها را به نام فردی که اصل کار را انجام داده است می زنند که این کار درست نیست حتی اگر غلط به نام من بزنند.

«چشم شب روشن» به تهیه‌کنندگی امیر قمیشی و با اجرای محمد صالح علا، شنبه تا چهارشنبه هر شب ساعت ۲۳ از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول