اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

قرارهای محیط زیستی هفته دوم بهمن‌ماه

کودکان شیرازی «نگهبان تالاب» شدند/ دانه پاشی برای پرندگان مهاجر در حاشیه استخر لاهیجان

شیرازی‌ها در هفته دوم بهمن‌ماه که با روز جهانی تالاب‌ها همزمان شده بود به امضاء تعهدنامه «نگهبان تالاب» و اهدای نشان نگهبانی تالاب به کودکان پرداختند.

کودکان شیرازی «نگهبان تالاب» شدند/ دانه پاشی برای پرندگان مهاجر در حاشیه استخر لاهیجان

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس، در دومین هفته از بهمن‌ماه که روز جهانی تالاب در آن قرار داشت، برنامه‌های متنوعی توسط فعالان و کنشگرهای محیط زیستی در سراسر کشور برگزار شد.

گر چه محیط‌زیست مهم‌ترین مؤلفه زیست‌محیطی به شمار می‌آید اما تاکنون ارزش واقعی و مساعدت‌های آن توسط دولت و نهادهای ذی‌ربط به‌درستی تعیین نشده است؛ لذا نیروهای داوطلب و سمن‌های محیط زیستی وارد عرصه شده و با اتخاذ برنامه‌ها و پیمایش‌های میدانی سعی دارند بر مشکلات محیط زیستی فائق آیند و ارزش حفاظت از محیط زیست را بیش‌ازپیش آشکار سازند.

ما نیز به‌رسم هر هفته تلاش داریم در قرار سبز رسانه‌ای برای تمامی فعالان محیط زیست کشور باشیم.

*به همت انجمن آبادگران روستای کلگاه علیا ممسنی در شهر ممسنی استان فارس بارویش دوباره همبستگی روستایی در زادگاه خویش بیل و کلنگ به دست ساعاتی را به گوده زنی در پارک جنگلی روستا گذرانند تا آیندگان را در لذت این روزها شریک کنند و بگویند به فکر آن‌ها هم بوده‌اند.

* 168 امین فعالیت انجمن همیاران محیط زیست و حیوانات  در شهر مشهد اختصاص به غذارسانی پرندگان شهری دریکی از مناطق توریست پذیر شهر مشهد داده شد.

*نمایشگاه کاردستی با وسایل دورریختنی و بازیافتی توسط دانش آموزان دبستان دخترانه سما در شیروان خراسان شمالی انجام گرفت.

‍*جمعه 13 بهمن در پارک آزادی شیراز به همت جمعی از فعالین و 12 سمن محیط زیستی استان فارس و با همکاری سازمان مدیریت پسماند و سازمان سیما و منظر شهری شهرداری شیراز، برنامه‌ای به مناسبت روز جهانی تالاب برگزار شد.

این برنامه شامل نمایش خیابانی «آب پریا»، ساخت ماکت تالاب، نقاشی و قصه‌گویی با موضوع تالاب، نمایشگاه عکس از گذشته و حال تالاب‌های فارس و گونه‌های تالابی، امضاء تعهدنامه «نگهبان تالاب» و اهدای نشان نگهبانی تالاب به کودکان و ساخت کاردستی اسم تالاب‌ها با درب بطری بود.

در این برنامه بیش از 200 کودک و نوجوان و 400 نفر بزرگ‌سال شرکت کرده و از محتوای آن بهره‌ بردند.

 

 

*همایش سی وهفتم پاک‌سازی خیابان کاشانی با همت انجمن طنین  پاکبانان شیروان که هر هفته‌ مسیری را برای پاک‌سازی انتخاب می‌کنند.

*در پی بارش برف در شهر لاهیجان استان گیلان برنامه دانه پاشی برای پرندگان مهاجر در حاشیه استخر لاهیجان توسط انجمن رفتگران طبیعت استان گیلان انجام گرفت.

 

 

*به مناسبت روز جهانی تالاب‌ها پاک‌سازی حریم رودخانه سراب با همراهی کارکنان اداره محیط شهرستان آبدانان به همت انجمن بانوان طبیعت دوست آبدانان ایلام انجام گرفت.

*به درخواست ستاد بازآفرینی سبزوار پنجمین کارگاه آموزش محیط زیست توسط سمن سرزمین بادغوث در دبستان فیروزه این شهر برگزار شد.

*طرح شهروند مسئولیت‌پذیر و همکاری با نهادهای اجرائی برای رفع بحران برف در سطح شهرستان لاهیجان به همت انجمن ستاد بحران شهرستان لاهیجان اجرا شد.

*به مناسبت گرامیداشت روز جهانی تالاب‌ها برنامه بازدید و دانە پاشی انجمن ژیانەوەی ژینگە از تالاب کانی برازان با همراهی جوامع محلی، سمن‌ها و اداره محیط زیست شهرستان مهاباد برگزار شد.

*گروه رفتگران طبیعت بهبهان در برنامه‌ای مشترک با گروه رفتگران طبیعت استان خوزستان اقدام به پاک‌سازی منطقه خارستان  شهر بهبهان کردند.

*برگزاری کلاس آموزشی محیط زیستی با محوریت زمین و هوای پاک در مدرسه شهید شعبانی توسط آموزشیاران موسسه محیط زیست آسمان رود رحیم‌آباد در شهر رحیم‌آباد انجام گرفت.

*برنامه گردهمایی اعضای انجمن زیستمان در تالاب استیل آستارا و مطالبه حفاظت از این تالاب در آستارا انجام شد.

 

*گرامیداشت روز جهانی تالاب به همت تشکل پاک سازان طبیعت فارس و همراهی جمعی از اعضای شبکه محیط زیست و منابع طبیعی استان و با همکاری و حمایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس در حاشیه تالاب مهارلو برگزار شد. در این مراسم که با استقبال مردم محلی و بازدیدکنندگان تالاب مهار لو قرار گرفت، تلاش شد جاذبه‌های طبیعت‌گردی و گردشگری تالاب مهار لو معرفی و ظرفیت‌های این دریاچه و نقش و جایگاه آن در زندگی ساکنان نزدیک به آن و تأثیرگذاری قابل‌توجه آن بر کلان‌شهر شیراز بیان شود.

گفتنی است که در این مراسم حاشیه دریاچه مهار لو که مورد بی‌مهری گردشگران قرارگرفته پاک‌سازی شد.

* برنامه کتاب‌خوانی و قصه‌گویی با موضوع آشنایی با تالاب و پرندگان و گیاهان تالابی با رویکرد زیست‌محیطی در مهدکودک و پیش‌دبستانی در شهر لاهیجان نگاه نو  برگزار شد.

*برنامه‌ گردهمایی فعالان محیط زیست کرمانشاه در تالاب هشیلان با حضور سمن پیام‌آوران اردیبهشت کرمانشاه و نماینده شورای هماهنگی سازمان‌های مردم‌نهاد و نماینده انجمن ندای قاصدک کرمانشاه، انجام شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول