اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

تاریخ‌نگار برجسته گلستانی:

کردکوی در تاریخ انقلاب اسلامی از شهرستان‌های پیشگام گلستان بود/ مساجد کانون اصلی انقلاب بودند

تاریخ‌نگار برجسته گلستانی با اشاره به نقش مردم گلستان در پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: یک سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مردم گرگان در پنج آذر با قیام خود نشان دادند که در مسیر انقلاب قرار دارند.

کردکوی در تاریخ انقلاب اسلامی از شهرستان‌های پیشگام گلستان بود/ مساجد کانون اصلی انقلاب بودند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا خارکوهی در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر اظهار کرد: یک سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مردم گرگان در پنج آذر با قیام خود نشان دادند که در مسیر انقلاب قرار دارند.

وی با بیان اینکه شهرستان کردکوی در زمان انقلاب به خوبی در میدان انقلاب حضور داشتند و از شهرستان‌های پیشگام استان بود، افزود: در 9 دی در محل مسجد جامع این شهر شهید روحانی‌فرد بر علیه رژیم سخنرانی کرد و پس از اتمام مراسم با هجوم ژاندارم‎ها روبه‎رو شدند و بر اثر این حمله «حمزه طیبی» جوان انقلابی به شهادت رسید.

تاریخ‌نگار برجسته گلستانی مساجد را کانون اصلی انقلاب برشمرد و افزود: انقلاب اسلامی از اماکن مذهبی توسعه یافت و به پیروزی رسید.

خارکوهی یادآور شد: در 12 دی گالیکش نیز قیام کرد و  برای حمایت از مردم گالیکش گنبدی‎ها نیز وارد عمل شدند و در این روز گالیکشی‎ها مورد حمله ژاندارم‎های این شهر قرار گرفته بودند و با حضور گنبدی‎ها نیروهای پهلوی عقب‎نشینی کردند و در راه برگشت که مردم گنبدکاووس که در این قیام حضور داشتند از روبه‎روی پاسگاه رد می‎شدند مورد رگبار قرار گرفتند و بر اثر آن  هفت نفر در قیام 12 دی گالیکش به شهادت رسید.

وی همچنین به شهید «اسدی عرب» در 13 دی‌ماه در شهرستان بندرگز اشاره کرد و گفت: در سوم این شهید یعنی در 16 مراسمی برگزار می‌شود و از مناطق بهشهر نیز در این مراسم شرکت کردند ولی پس از آنکه مراسم تمام شد  مردم مورد حمله ژاندرم‎ها قرار گرفتند و حدود 10 نفر در پس این حادثه به شهادت رسیدند که البته تنها دو نفر آنها گلستانی بودند.

انتهای پیام/30/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول