اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

مدیرکل بهزیستی گلستان:

9 مرکز مشاوره در استان گلستان افتتاح می‌شود/ بیش از 98 درصد کودکان گلستانی تحت پوشش غربالگری شنوایی قرار گرفتند

مدیرکل بهزیستی گلستان از افتتاح 9 مرکز مشاوره در شهرستان‌های علی‌آبادکتول، گمیشان، گنبدکاووس، گرگان و گالیکش در ایام‌الله دهه‌فجر خبر داد.

9 مرکز مشاوره در استان گلستان افتتاح می‌شود/ بیش از 98 درصد کودکان گلستانی تحت پوشش غربالگری شنوایی قرار گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ابراهیم غفاری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان با گرامیداشت دهه مبارک فجر، اظهار کرد: بهزیستی در حوزه‌های مختلف اعم از رفاه اجتماعی فعالیت‌هایی را در دستور کار دارد.

وی با بیان اینکه ارتقای سلامت اجتماعی یکی از حوزه‌هایی است که بهزیستی خدمات ارائه می‌کند، گفت: مراکز مشاوره از مراکزی است که بهزیستی خدمات‌رسانی می‌کند.

مدیرکل بهزیستی گلستان از افتتاح 9 مرکز مشاوره در شهرستان‌های علی‌2آبادکتول، گمیشان، گنبدکاووس، گرگان و گالیکش در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: با افتتاح این مراکز، تعداد مراکز مشاوره در استان گلستان به 69 مرکز افزایش می‌یابد.

غفاری ادامه داد: در سال جاری 15 مرکز مشاوره در استان افتتاح شد و در مجموع 33 مرکز مشاوره در شهرستان گرگان فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه در دهه فجر امسال چهار مهدکودک در کلاله، گمیشان و علی‌آبادکتول افتتاح می‌شود، بیان کرد: با احتساب این مهدهای کودک 233 مهدکودک در استان گلستان فعالیت دارند که حدود 6 هزار و 500 کودک در این مهدکودک‌ها آموزش می‌بینند.

مدیرکل بهزیستی گلستان بیان کرد: مردم می‌توانند از ساعت هفت صبح تا 15 عصر با تماس با سامانه 1480 از خدمات تلفنی بهزیستی بهره‌مند شوند.

غفاری با بیان اینکه از بین 6 هزار و 500 کودک گلستانی که در مهدکودک‌ها هستند، ابراز کرد:  شهریه حدود یک هزار کودک که از اقشار کم درآمد هستند توسط بهزیستی گلستان پرداخت می‌شود.

وی از افتتاح سه کلینیک مددکاری اجتماعی در گلستان طی دهه فجر خبر داد و افزود: 16 کلینیک مددکاری در حال حاضر وجود دارد که با احتساب این سه کلینیک تعداد آنها به 19 مورد افزایش می یابد.

مدیرکل بهزیستی گلستان از وجود 3 هزار و 200 مستمری‌بگیر در استان گلستان خبر داد و با اشاره به اصل 44 قانون اساسی افزود: 92 الی 94 درصد از فعالیت‌هایی که سازمان بهزیستی قادر به انجام آن بود به مردم واگذار شده است.

غفاری از افتتاح 10 واحد مسکونی طی دهه مبارک فجر در استان گلستان خبر داد.

وی با بیان اینکه امسال 140 واحد مسکونی به مددجویان واگذار شده که با احتساب 10 مورد تعداد واحدهای مسکونی واگذار شده به 150 مورد افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد:  بهزیستی گلستان به 34 خانواده  دو معلول روستایی، به 30  خانواده دو معلول شهری واحد مسکونی واگذار کرده همچنین 76 واحد مسکونی ویژه مددجویان بوده است.

مدیرکل بهزیستی گلستان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود بیش از یک میلیارد تومان به افراد زیرپوشش کمک بلاعوض تعلق بگیرد، ابراز کرد: تعهد اشتغال بهزیستی گلستان 851 مددجو بوده که تاکنون برای 951 نفر اشتغالزایی شده است.

غفاری با بیان اینکه از محل تبصره 16، تسهیلات کم بهره 20 میلیونی به مددجویان تحت پوشش اعطا می‌شود، مطرح کرد: در سال گذشته 5 میلیارد تومان اعتبار به این حوزه اختصاص یافته بود که این میزان در سال جاری با افزایش همراه بوده است.

وی به طرح غربالگری شنوایی برای نوزادان اشاره کرد و یادآور شد: با اجرای این طرح نوزادان ناشنوا شناسایی می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی گلستان از کاشت سالانه 20 تا 30 میلیون حلزون در استان خبر داد و گفت: کشت حلزون برای هر معلول بالغ بر 20 الی 30 میلیون تومان برای دولت هزینه به همراه دارد.

غفاری با بیان اینکه رتبه نخست طرح غربالگری شنوایی کشور به استان گلستان اختصاص دارد، تصریح کرد: 98.12 درصد از کودکان گلستانی تحت پوشش طرح غربالگری شنوایی قرار گرفتند.

وی به طرح غربالگری بینایی اشاره کرد و ابراز کرد: سازمان بهزیستی برای اجرای این طرح سالانه 80 میلیارد تومان هزینه می‌کند.

* رتبه نخست غربالگری شنوایی کشور به گلستان اختصاص دارد

مدیرکل بهزیستی گلستان غربالگری ژنتیک را از دیگر اقدامات بهزیستی برشمرد و یادآور شد: با اجرای این طرح درصدد کاهش تولد کودکان با مشکل ژنتیک هستیم.

غفاری از وجود 30 کمپ ترک اعتیاد و 60 مرکز سرپایی ترک اعتیاد در استان گلستان خبر داد و ابراز کرد: معتادانی که دو سال از ترک اعتیاد آنها گذشته باشد می‌توانند از خدمات بازتوانی سازمان بهزیستی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول