اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

چهارمحال و بختیاری

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری تأکید کرد

ایجاد بستر لازم برای کسب و کارهای اینترنتی و نوپا

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با اشاره به بالا بودن نرخ بیکاری در استان، گفت: این اداره‌کل وظیفه ایجاد بستر و زیرساخت لازم برای کسب‌وکار نوپا و اینترنتی را دارد.

ایجاد بستر لازم برای کسب و کارهای اینترنتی و نوپا

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مرتضی بلالی پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به فعالیت‌های حوزه ICT در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: از سال 1388 که مخابرات به بخش خصوصی واگذار شد، ادارات ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان‌ها شکل گرفت که در استان ما این اداره از سال 1392 رسماً کار خود را آغاز کرد و ادارات کل مخابرات، پست‌بانک، ارتباطات زیرساخت و تنظیم مقررات منطقه‌ای زیر نظر این اداره‌کل فعالیت می‌کنند.

وی توسعه ضریب نفوذ تلفن ثابت، اینترنت روستایی، تلفن همراه و کاربران اینترنتی را عمده فعالیت‌های اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد و افزود: طبق آماری که توسط سازمان تنظیم مقررات اعلام شده است ضریب نفوذ تلفن همراه در اپراتور همراه اول 76/60 درصد، اپراتور ایرانسل 21/34 درصد و اپراتور رایتل با 0/91 در رتبه سوم کشور قرار دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری از پوشش سراسری تکنولوژی 4G در اینترنت پرسرعت همراه در تمامی شهرهای کشور تا پایان دهه فجر خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان 39 شهر زیر پوشش اینترنت همراه و تکنولوژی 3G هستند که تاکنون 20 شهر به تکنولوژی 4G ارتقا پیدا کرده است.

بلالی اضافه کرد: پوشش جاده‌ای اپراتورهای همراه به ترتیب همراه اول، ایرانسل و رایتل است که در چهارمحال و بختیاری بالای یک میلیون سیم‌کارت توسط این سه اپراتور واگذار شده است.که اپراتور همراه اول با0276 هزار و 433 سیم کارت دائمی و 449 هزار و 537 سیم کارت اعتباری در رتبه اول قرار دارد و اپراتور ایرانسل با 2 هزار و 222 مشترک دائمی و 8 هزار 264 مشترک اعتباری در رتبه دوم قرار دارد.

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ ADSL در چهارمحال و بختیاری 46/53 درصد است، اضافه کرد: در 575 روستای بالای 20 خانوار استان پوشش اینترنت وجود دارد و همچنین 226 روستای زیر 20 خانوار از اینترنت ثابت استفاده می‌کنند  و 162 روستا نیز از اینترنت پرسرعت سیار استفاده می‌کنند که در مجموع 448 روستا از خدمات اینترنتی بهره‌مند هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با اشاره به بالا بودن نرخ بیکاری در استان، گفت: اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات وظیفه ایجاد بستر و زیرساخت لازم برای کسب‌وکار نوپا و اینترنتی دارد و در این راستا از شرکت‌های فعال در حوزه ICT حمایت می‌شود.

بلالی ادامه داد: علاقه‌مندان به ایجاد اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات می‌توانند با ارائه طرح‌های فن‌آورانه خود به ادارات و سازمان‌های وابسته به اداره‌کل فناوری اطلاعات و ارتباطات تسهیلات با سود چهار درصد دریافت کنند که جهت ایجاد اشتغال پایدار و روستایی 403 میلیارد تومان به چهارمحال و بختیاری اختصاص پیدا کرده است و بازپرداخت این تسهیلات با تنفس یک‌ساله صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌های ارائه شده در حوزه فناوری اطلاعات زیر نظر اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با حضور استاندار بررسی می‌شود و پس از تائید طرح‌ها افراد می‌توانند تسهیلات خود را از بانک‌های عامل کشاورزی، پست‌بانک و بانک توسعه تعاون دریافت کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جهت خدمات ضروری روستایی، زیرساخت‌های لازم در روستاهای استان ایجاد می‌شود، تصریح کرد: اپراتور کوه نور به 17 روستای بالای 20 خانوار خدمات تلفن ثابت ارائه می‌دهد و همچنین در این راستا شرکت‌های وب به 159 روستا خدمات اینترنتی ارائه می‌دهد و در فاز بعدی 381 روستا توسط کنسرسیوم تحت پوشش خدمات اینترنتی قرار می‌گیرند.

بلالی در ادامه با اشاره به اینکه 29 روستا در چهارمحال و بختیاری فاقد هرگونه سیستم ارتباطی است، اضافه کرد: از این تعداد حدود 28 روستا در آینده از خدمات تلفن خانگی بهره‌مند می‌شوند.

وی در پایان افزود: راه‌اندازی مرکز داده استان، راه‌اندازی مرکز تسهیل‌گری و توانمندسازی کسب و کارهای نوپا و مرکز اطلاع‌رسانی آپا که وظیفه آگاهی‌رسانی، پشتیبانی و امدادرسانی در حوزه فضای سایبری را بر عهده دارد از دستاوردهای حوزه فناوری در چهارمحال و بختیاری است.

انتهای پیام/68026/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول