اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

گزارش فارس از قرارهای محیط زیستی هفته اول بهمن ماه

پاک‌سازی جاده ورودی روستای سیوند استان فارس/ آموزش پرورش و تکثیر کاکتوس در منزل به علاقه مندان

تشکل پیام‌آوران اردیبهشت کرمانشاه باهدف ایجاد فضای سبز در منزل و اشتغال‌زایی، اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی پرورش و تکثیر کاکتوس کرد.

پاک‌سازی جاده ورودی روستای سیوند استان فارس/ آموزش پرورش و تکثیر کاکتوس در منزل به علاقه مندان

گروه جامعه خبرگزاری فارس: برنامه‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی در خصوص محیط زیست و منابع طبیعی و مسائل مربوط به آن مرتبط با آن توسط کنشگران و فعالان عرصه‌ محیط زیست سبب شده تا قشر عامه مردم در مقوله حفاظت از محیط زیست با انجمن‌ها و سمن‌های مردم‌نهاد همیار و همراه شوند.

در اولین هفته از بهمن‌ماه برنامه‌های متنوعی در جای‌جای ایران انجام شد که به‌رسم هر هفته تلاش داریم در قرار سبز رسانه‌ای برای تمام فعالان محیط‌زیست کشور باشیم؛ در ذیل به گوشه‌ای از این برنامه‌های انجام‌شده اشاره‌ای خواهیم داشت:

*کلاس آموزشی به شیوه و زبان کودکانه توسط کارگروه کودک و نوجوان انجمن بوم بانان گیلان در مدرسه سبز سما اجرا شد. همچنین آموزش در خصوص اهمیت هوای پاک و عوامل آلودگی آن در دبستان‌ دخترانه‌ علم‌ و ‌دانش به مناسبت روز هوای پاک انجام شد.

*نوشتن پیام با در بطری‌های بازیافتی جمع‌آوری‌شده توسط گروه طنین پاکبانان شیروان و نوشتن پیام با همکاری مربی بهداشت مدرسه سما و دانشجویان بهداشت مدارس دانشکده سما در شهرستان شیروان خراسان شمالی انجام شد.

*انجمن سبزاندیشان جوان مهاباد به مناسبت هفته هوای پاک دو برنامه  را در میدان شهرداری مهاباد و کمپ تفریحی سێ کانیان همراه با کوهنوردان با محوریت: امضای عهدی دوباره با آسمان پاک با شعار (هوای هوامون رو داشته باشیم)، توضیح تاثیر آلودگی هوا بر رصد ستارگان برای شهروندان علاقه‌مند به بحث نجوم توسط کارشناس مربوطه، ساخت دست‌نوشته با شعار مربوط به هوای پاک با ته سیگار، تاکید بر طرح ملی سەشنبەهای بدون خودرو، پخش کیسه‌زباله داخل ماشین بین رانندگان، نصب شعارهای زیست‌محیطی در معابر، اجرای طرح مهر سبز که شامل جمع‌آوری کتب و کاغذ قابل‌استفاده و غیرقابل استفاده به نفع مدارس مناطق محروم و مرزی را در سطح شهر برگزار کردند.

*به همت انجمن سرزمین با دغوث دانش آموزان دبستان غفوری به مناسبت روزهای پاک همزمان در 5نقطه پرتردد شهر سبزوار  با در دست داشتن پوسترهایی اهمیت داشتنِ هوای پاک را به مردم یادآوری و بروشورهایی در همین رابطه نیز توزیع کردند.

* اولین سمینار تخصصی ریزگردها و محیط زیست در مسجدسلیمان که به همت اداره حفاظت محیط زیست، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، دانشگاه آزاد اسلامی و با مشارکت انجمن دیده‌بان دوستداران محیط زیست، انجمن طنین طبیعت مسجدسلیمان برگزار شد، که به بیان جزییاتی در خصوص چگونگی ایجاد ریزگردها، اثرات و پیامدها و راهکار مقابله با آن پرداخته شد.

 

*آموزش و فرهنگ‌سازی در خصوص مسائل محیط زیستی بحران آب و تفکیک زباله پیش‌دبستانی و مهد سابقون توسط انجمن بانوان طبیعت دوست آبدانان انجام شد.

*کلاس آموزشی به مناسبت روز هوای پاک با موضوع آلودگی هوا و راهکارهای مقابله با آن به همت اداره محیط زیست و کانون فعالان محیط زیست یالمند لنگرود در مدرسه دخترانه سما برگزار شد.

*تشکل پیام‌آوران اردیبهشت کرمانشاه باهدف ایجاد فضای سبز در منزل و اشتغال‌زایی، اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی پرورش و تکثیر کاکتوس کرد.

* پاک‌سازی جاده ورودی روستای سیوند استان فارس باهمت تشکل پاک سازان طبیعت سیوند در سی‌امین برنامه انجام شد.

 

 

*برنامه آموزشی دیگری توسط انجمن همیاران محیط زیست و حیوانات در دبستان غیردولتی نسیم ظهور با موضوع رفتار با حیوانات خانگی و خیابانی در شهر مشهد صورت گرفت.

*در همایش پیاده‌روی که به همت انجمن‌های محیط زیستی شوشتر برگزار شد علاوه بر پیاده‌روی مسیر حدفاصل خانه سبز هنرمندان تا پل بند تاریخی شادروان همراه با شعارهای محیط زیستی، یک نقال خردسال در کنار پل باستانی شادروان داستان این پل در شاهنامه را روایت نمود. همچنین به مناسبت سالروز تولد تنی چند از اعضای انجمن، تعدادی نهال برهان و کُنار کاشته شد.

 *برنامه کتاب‌خوانی و قصه‌گویی با موضوع آشنایی با حشرات و نحوه زندگی آن‌ها توسط مهدکودک و پیش‌دبستانی نگاه نو با رویکرد زیست‌محیطی در لاهیجان برگزار شد.

*نهمین برنامه گوده زنی پارک جنگلی روستای کلگاه علیا توسط انجمن آبادگران روستا برگزار شد تا یادگاری سبز برای نسل‌های آینده به یادگار بگذارند. تاکنون 700 گوده برای برنامه درختکاری امسال حفر شده است.

*برنامه آموزش دانش آموزان دبستان فرهنگیان یاسوج برای ساخت کاردستی با وسایل بازیافتی و روش کاشت و نگهداری بلوط در گلدان به مناسبت هفته هوای پاک، توسط تشکل نهضت سبز زاگرس با همکاری سازمان محیط زیست برگزار شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول