اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

چهارمحال و بختیاری

امام جمعه شهرکرد:

دهه فجر تداوم فاطمیه است/ نماینده‌ها از دخالت در عزل و نصب‌ها خودداری کنند

امام جمعه شهرکرد با اشاره به مقارن شدن دهه فجر با ایام فاطمیه گفت: فرصت مغتنمی است تا هم‌جهتی انقلاب را با اهداف بلند فاطمی یادآور شویم، فاطمه زهرا(س) با شیوه زندگی خود همان چیزی را دنبال می‌کرد که انقلاب اسلامی در پی آن است.

دهه فجر تداوم فاطمیه است/ نماینده‌ها از دخالت در عزل و نصب‌ها خودداری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد،‌ حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد با بیان اینکه کشور نیازمند آرامش و امیدآفرینی است، اظهار کرد: آرامش را نباید در نگفتن مطالبات مردم جست‌وجو کرد.

وی ادامه داد: اینکه حرف مردم را نگوییم تا امید مخدوش نشود، آدرس غلط دادن است؛ واقعیت این است که مردم اگر ببینند مطالباتشان مطرح می‌شود آرام‌تر و امیدوارتر می‌شوند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه نباید با این توجیهات زبان‌ها را بست و وانمود کرد همه‌ چیز بر وفق مراد است، گفت: آنچه بیان می‌شود واقعیت زندگی مردم است و مسؤولان باید به‌دنبال حل مشکلات باشند و بدانند همراهی بی قید و شرط با دولت و دستگاه‌ها منوط به عمل آن‌ها است.

نکونام تصریح کرد: نماینده‌های مردم در مجلس هم به‌جای دخالت در عزل و نصب‌ها به‌دنبال جذب اعتبار برای آبادانی و رفع مشکلات تولید باشند.

وی با بیان اینکه دشمن این روزها اهداف خاصی را دنبال می‌کند، افزود: دشمن در پی فلج نشان دادن کشور و ناکارآمد جلوه دادن انقلاب است، دشمن سعی دارد مردم را مأیوس از نظام نشان دهد، یک استبداد حکومتی را در اذهان تقویت و القا کند که تنها با حمایت آن‌ها می‌توان مشکلات را حل کرد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به در پیش بودن ایام‌الله دهه فجر، خاطرنشان کرد: تدبّر و توجه جدی به گذشته و امروز و مقایسه آنچه در گذشته بوده با آنچه به برکت انقلاب اسلامی خداوند به این کشور عطا کرده است، لازم و ضروری است.

نکونام با اشاره به برخی از برکات انقلاب اسلامی برای ایران و ایرانی، گفت: امروز عزت ایرانی و کرامت انسانی با گذشته قابل قیاس نیست، هم حکومت به مردم کرامت بخشیده و هم دنیا با نگاه عزت به ایرانی می‌نگرد.

وی همچنین استقلال سیاسی را از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب دانست و تصریح کرد: امروز هیچ قدرتی نمی‌تواند چیزی را به کشورمان تحمیل کند، هر چند گاهی با ندانم‌کاری برخی مسؤولان مسائلی بر کشور تحمیل شده است اما اینکه دنیا بخواهد مانند گذشته برای ایران تعیین‌تکلیف کند، وجود ندارد.

خطیب نمازجمعه شهرکرد یادآور شد: در زمان طاغوت مأموران آمریکایی به‌خاطر حضور در ایران از دولتشان حق توحش می‌گرفتند و ما را وحشی و بی‌فرهنگ می‌نامیدند اما امروز این ما هستیم که به آمریکا نهیب می‌زنیم و پابه‌پای قدرت‌های جهانی جلو می‌رویم.

نکونام با اشاره به یک قاعده ثابت و لایتغیر الهی گفت: پروردگار مقدر کرده است که در میان تمام امت‌ها و در همه مقاطع، در برابر حق یک عده پرچم‌دار باطل باشند.

وی ادامه داد: انتظار نداشته باشید در مقطعی که پرچم جمهوری اسلامی را به‌عنوان ادامه‌دهنده راه انبیای الهی بلند کرده‌اید، شیاطین در مقابلتان نباشند؛ دشمن همواره هست و همواره در حال نبرد، فریب و یارگیری است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه باید مراقب باشیم در دام دشمن گرفتار نشویم، عنوان کرد: با ایمان به پرچمی که برافراشته‌ایم و با مقاومت، یاری خداوند را کسب می‌کنیم و پیروز می‌شویم.

نکونام با اشاره به سالروز حماسه مردم آمل در سال 60 و ناکام گذاشتن فتنه منافقین، اضافه کرد: منافقین در سایه حمایت آمریکا و اروپا برای آمل نقشه کشیدند تا عرصه را برای تاختن به دیگر شهرها و مخدوش کردن انقلاب فراهم کنند اما مردم قهرمان آمل در برابر آن‌ها ایستادند و نام خود را برای همیشه تاریخ ثبت کردند.

وی در پایان به مقارن شدن دهه فجر با ایام فاطمیه اول اشاره کرد و افزود: فرصت مغتنمی است تا هم‌جهتی انقلاب را با اهداف بلند فاطمی یادآور شویم، فاطمه زهرا(س) با شیوه زندگی خود همان چیزی را دنبال می‌کرد که انقلاب اسلامی در پی آن است.

انتهای پیام/68023/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول