اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

امام جمعه بندرگز:

ارزش‌هاى انقلاب به جوانان انقلابى منتقل شود/ملت ایران برای انقلاب اسلامی هزینه زیادی پرداختند

امام جمعه بندرگز با بیان اینکه ارزش‌هاى انقلاب به جوانان انقلابى منتقل شود، گفت: جوانان انقلابى نيروى اصلى انقلاب هستند و نسل جوان انقلابى را باور كنيم‌.

ارزش‌هاى انقلاب به جوانان انقلابى منتقل شود/ملت ایران برای انقلاب اسلامی هزینه زیادی پرداختند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرگز، حجت‎الاسلام سیدابوالفضل حسینی ظهر امروز در خطبه‎های نماز جمعه شهرستان بندرگز ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر اظهار کرد: مردم ایران به رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی در صدد بودند که فردی صالح زمام حکومت را بدست بگیرد و بر اساس آن امام (ره) از سال 42 قیام خود را آغاز کرد.
وی تصریح کرد: در آن سال‎ها امام(ره) فرمودند که«سربازان من در گهواره‎ها هستند» و اگر چه در آن زمان سخنان امام خمینی(ره) جدی گرفته نشده ولی دیدیم که در سال 57 انقلاب اسلامی به پیروز رسید.
 امام جمعه بندرگز ادامه داد: مردم با پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال تغییر بودند و برای ایجاد تغییر از حکومت طاغوت هزینه‎های زیادی پرداخت کردند.
حسینی یادآور شد: در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی و مبارزه با رژیم ستم‎شاهی شهدای زیادی را نثار کردیم و برآورد می‎شود از آغاز قیام امام(ره) در سال 1342 تا پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357، 3 هزار و 164 نفر  به شهادت رسیدند.
وی تاکید کرد: امروز در آستانه دهه مبارک فجر و ورود امام خمینى(ره) به میهن و پیروزى انقلاب اسلامى هستیم و یادآورى خاطرات دوران انقلاب از دو جهت حائز اهمیت است.
امام جمعه بندرگز  ادامه داد: شناخت چهره واقعى رژیم فاسد ستم‎شاهى که بیشتر به نوکرى حلقه به‌گوش می‌ماند براى غربى‌ها به‌ویژه آمریکای جنایتکار در این ایام اهمیت دارد.
حسینی افزود: امام خمینى(ره) مى‌فرمودند: «در ذلت آن روز ملت ایران همین بس که طبق لایحه کاپیتولاسیون، یک سگ آمریکایى بر شاه ایران شرف داشت و اگر کسى متعرض سگ آمریکایى مى‌شد باید محاکمه شده و اگر یکى از مستشاران آمریکایى به شاه ایران متعرض مى‌شد، کسى حق دخالت و یا اعتراضى نداشت».
وی تاکید کرد:در بیان ذلت و خوارى و بردگى آن‌روزها متأسفانه کمتر سخن گفته مى‌شود در حالى‌که در سطح کشور حدود ۶۰ هزار مستشار آمریکایى جولان مى‌دادند و براى غارت ثروت ملى ایران از یکدیگر سبقت مى‌گرفتند.
امام جمعه بندرگز با بیان اینکه آمریکایی‎ها برای حضورشان در ایران حق توحش دریافت مى‌کردند، تاکید کرد: در آن دوران تنها سران و عوامل رژیم و وابستگان به شاه از همه‌چیز برخوردار بودند و توده ملت به‌دور از کمترین امکاناتى به امید نجات از خفقان و ظلم و چشیدن طعم آزادى لحظه‌شمارى مى‌کردند.
حسینی یادآورى آثار و برکات مادى و معنوى انقلاب اسلامى را در ایام دهه فجر را حائز اهمیت برشمرد و گفت: بازگشت عزت به کشور ایران و ملت سلحشور و غیور آن، توأم با استقلال و رهایى از بردگى قدرت‎هاى ظالم و زورگو و اقتدارى که اکنون ایران را بر بام عزت جهانى قرار داده است در این ایام باید یادآوری شود.
وی افزود: درک واقعیت این اقتدار همین بس که ملت ایران در ۴ دهه مبارزه با آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستى و هم‎دستانش، بارها و بارها در عرصه‌هاى مختلف، بینى آنها را به خاک مالیده است و به فضل الهى نصرت جبهه حق را به رخ دنیا کشیده است.
امام جمعه بندرگز با بیان اینکه ارزش‌هاى انقلاب به جوانان انقلابى منتقل شود، گفت: جوانان انقلابى نیروى اصلى انقلاب هستند و نسل جوان انقلابى را باور کنیم‌.
حسینی به رابطه‌ى جدى رهبران نظام مقدس جمهوری اسلامى به جوانان و محول کردن وظایف بزرگ و کارهایى اشاره کرد و تاکید کرد:امام راحل و مقام معظم رهبرى در عمل خود اعتماد به جوانان را نشان داده‌اند.
وی افزود: رهبر انقلاب اسلامی به‌واسطه‌ى رابطه‌ى خوبی که با نسل جوان دارند، بیان‌ می‎کنند که نسل جوان امروز اگر از نسل جوان دهه‌ى ۶۰ بالاتر نباشد پائین‌تر نیست و با اتکاى به خداى متعال و به‌کارگیرى این نیروها و استعدادهاى جوان درون کشور مى‌تواند از همه‌ى عقبه‌ها عبور کرد.
امام جمعه بندرگز بیان داشت: در حال حاضر اساسى‌ترین نیاز کشور و ملت ایران آرامش و اتحاد و انسجام ملى است، بازار شایعات و نشر اکاذیب داغ‌تر از هر زمان و بسترهاى ایجاد ناامیدى و القاء ناکارآمدى نظام اسلامى نیز بیش از هر زمان فراهم است و باید به این مهم توجه کنیم.
حسینی افزود: در این شرایط آنچه باید مورد توجه خاص و عام قرار گیرد، تمرکز بر روى مصالح و منافع ملى و تقویت انسجام و اتحاد حول محور منویات و هشدارها و هدایت‎هاى رهبرى عزیز و فرزانه انقلاب اسلامى است.
 وی تاکید کرد: البته بیان و یادآورى دستاوردها و ثمرات تلاش‎ها و موفقیت‎ها و پیشرفت‎هاى گذشته علی‌رغم تحریم‎ها و تهدیدها و فتنه‌ها و دشمنى‌هاى پنهان و آشکار سران استکبار و عوامل منطقه‌اى و داخلى‌شان از ضروریاتى است که بیان آن براى همه آحاد مردم به‌ویژه جوانان عزیز کشورمان خالى از لطف نیست
.
انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول