اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سمنان

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی سمنان خبر داد

اجرای مانور حوادث طبیعی در مسجد تاریخی سمنان

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: مانور حوادث طبیعی و غیرمنتظره در مسجد تاریخی امام خمینی (ره) سمنان برگزار شد.

اجرای مانور حوادث طبیعی در مسجد تاریخی سمنان

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس استان سمنان به نقل از میراث فرهنگی سمنان، محمدرضا افضلی در حاشیه اجرای مانور حوادث طبیعی در مسجد تاریخی سمنان افزود: این مانور فرضی صبح امروز و بدون اطلاع قبلی دستگاه‌های امدادرسان و مرتبط، در محل مسجد تاریخی امام سمنان برگزار شد.

وی با اعلام رضایت از حضور به‌موقع دستگاه‌های امدادرسان گفت: دستگاه‌های امدادی و انتظامی بین 2 تا پنج دقیقه در محل حضور یافتند.

وی افزود: این مانور ساعت 10.50 صبح امروز و با حضور کارشناسان و نیروهای آتش‌نشانی، اورژانس، هلال‌احمر، اداره گاز، نیروی انتظامی و یگان حفاظت میراث فرهنگی استان سمنان برگزار شد.

افضلی گفت: تخریب یکی از رواق‌های مسجد امام، سقوط مصالح و داربست فلزی نصب شده و مصدوم شدن کارگران که در محل مشغول کار هستند و بازدیدکنندگان، طرح این مانور فرضی بود.

وی با بیان اینکه اجرای این مانور یک ساعت زمان برد، افزود: مقرر شد برای هماهنگی بیشتر و رفع نواقص و بررسی مشکلات در امدادرسانی به بناهای تاریخی، جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های اجرایی مرتبط برگزار شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: اجرای این مانور در بررسی و ارزیابی نقاط قوت و ضعف امدادرسانی به بناهای تاریخی در صورت بروز حوادث احتمالی مؤثر بود.

شهروندان استان سمنان و سایر مسافران و گردشگران می‌توانند با تماس با شماره 31705 گزارش‌های خود را در رابطه با تخریب، تعرض، تصرف، حفاری غیرمجاز و سایر جرائم در عرصه‌های میراث فرهنگی، به اطلاع یگان حفاظت از آثار تاریخی این استان برسانند.

مسجد امام سمنان یکی از مساجد چهار ایوانی دوره قاجار و نمونه‌ای کامل ازلحاظ معماری این دوران است.

انتهای پیام/2568/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول