اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

میرزاده در تشریح نشست کمیسیون آموزش عنوان کرد

رد آمار سازمان سنجش درباره پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها بر مبنای سوابق تحصیلی

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: رئیس سازمان سنجش کشور در نشست امروز از پذیرش ۸۵ درصدی دانشجویان در دانشگاه‌ها بر مبنای سوابق تحصیلی خبر داد که این رقم از سوی اعضای کمیسیون رد شد.

رد آمار سازمان سنجش درباره پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها بر مبنای سوابق تحصیلی

سیدحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره جزئیات نشست عصر امروز این کمیسیون گفت:‌ سه نماینده کمیسیون آموزش و تحقیقات در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 97 گزارشی از مصوبات کمیسیون تلفیق در حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی ارائه دادند.

وی با اشاره به اینکه در گزارش ارائه شده مشخص شد دغدغه‌هایی در حوزه آموزش عالی و نیز آموزش و پرورش کشور برای سال آینده وجود دارد، اظهار داشت: تصمیم بر این شد که تلاش‌ها برای رفع نسبی این دغدغه در هنگام طرح لایحه در صحن علنی مجلس به کار گرفته شود.

میرزاده به حضور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور و معاونان وزارت آموزش و پرورش در نشست کمیسیون آموزش و تحقیقات اشاره کرد و گفت: از سوی رئیس سازمان سنجش، گزارشی در مورد اجرای حذف کنکور ارائه شد.

وی افزود: رئیس سازمان سنجش کشور در این نشست اعلام کرد که دست‌‌کم 85 درصد پذیرش‌های دانشگاه‌ها براساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد البته در دانشگاه‌های پرمتقاضی میزان پذیرش براساس سابقه تحصیلی کمتر از دیگر دانشگاه‌ها است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در مقابل، اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات با رد آمار ارائه شده از سوی سازمان سنجش مبنی بر پذیرش 85 درصدی در دانشگاه‌ها برمبنای سوابق تحصیلی اظهار داشتند که در این زمینه کندی کار از سوی خود سازمان سنجش صورت گرفته است.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: به عنوان مثال اعضای کمیسیون اشاره داشتند که بعضی رشته‌های تحصیلی که اساساً ظرفیت‌شان بیش از داوطلبان آنها است و بدون آزمون و صرفاً از طریق ثبت‌نام می‌توان در‌ آنها مشغول به تحصیل شد هنوز در فهرست دفترچه‌های رشته‌های کنکوری قید می‌شود که این خود موجب فشارهای روحی و روانی برای داوطلبان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول