اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اردبیل

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل خبر داد

قانون هوای پاک قانون نفس شعار امسال روز هوای پاک نامگذاری شده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: شعار امسال روز ملی هوای پاک، قانون هوای پاک قانون نفس نامگذاری شده است.

قانون هوای پاک قانون نفس شعار امسال روز هوای پاک نامگذاری شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد خداپرست ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت فرا‌رسیدن روز هوای پاک برگزار شده بود اظهار کرد: شعار امسال هوای پاک در کشور " قانون هوای پاک قانون نفس است که خوشبختانه طی امسال تصویب قانون هوای پاک از طریق شورای نگهبان تایید و ابلاغ به دستگاه‌ها انجام شده است.

وی گفت: روز 29‌ دی به عنوان روز ملی هوای پاک نام‌گذاری شده است که در عصر حاضر مسئله هوای پاک در تمامی جهان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و این مسئله در کلان شهرها به مشکل اساسی تبدیل شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بیان کرد: متاسفانه استفاده بیش از حد از سوخت‌های فسیلی در آلودگی هوا نقش بسیار مهمی دارد.

خداپرست عنوان کرد: در راستای اجرای طرح هوای پاک امسال 5 هزار خودرو فرسوده از چرخه ترافیک خارج می‌شود.

وی افزود: در این راستا دولت تمامی زیرساخت‌های لازم جهت خارج کردن این خودرو ها از چرخه ترافیک را فراهم کرده و ساماندهی و کاهش این خودرو‌ها در اولویت کارهای محیط زیست قرار دارد.

مدیر‌کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به اینکه شهرداری شهرهای بالای 500 هزار نفر جمعیت مکلف به ایجاد کمربندی فضای سبز هستند اذعان داشت:  به دنبال تحقق طرح کمربندی فضای سبز در شهر پارس‌آباد هستیم.

وی بیان کرد: استاندارد سرانه فضای سبز  کشوری 15 متر مربع است که متاسفانه این میزان در اردبیل با 7.4 متر مربع در وضعیت مناسبی قرار ندارد.

خداپرست با بیان اینکه در استان اردبیل 186 واحد تولیدی و صنعتی  آلاینده هوا وجود دارد تصریح کرد: این واحد‌های صنعتی در صورت عدم نظارت می‌توانند آلوده کننده باشند که طی امسال 4 واحد آلاینده در این استان مجهز به سیستم پایش و فیلتر آلودگی هوا شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در اشاره به برنامه‌های اجراشده طی هفته هوای پاک گفت: به مناسبت روز ملی هوای پاک روز یکشنبه 1 بهمن ماه برای معاینه فنی خوددو‌ها 30 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.

وی گفت: هم استانی‌های اردبیلی می‌توانند به مناسبت هفته هوای پاک از 30 دی ماه لغایت 5 بهمن ماه از موزه تاریخ طبیعی به صورت رایگان بازدید کنند.

انتهای پیام 3356/115

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول