اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد

تفاهم‌ با معاونت علمی ریاست جمهوری برای جذب سربازان نخبه/ سایت سرباز ماهر 22 بهمن‌ رونمایی می‌شود

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح از تفاهم‌ با معاونت علمی ریاست جمهوری برای جذب سربازان نخبه خبر داد و گفت: سایت سرباز ماهر 22 بهمن‌ماه رونمایی می‌شود.

تفاهم‌ با معاونت علمی ریاست جمهوری برای جذب سربازان نخبه/ سایت سرباز ماهر 22 بهمن‌ رونمایی می‌شود

سردار موسی کمالی در حاشیه جشنواره سرباز حضرت علی‌اکبر (ع) در سالن شهید جنگروی سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس استان تهران اظهار کرد: امروز یکی از رویکردهای ما، استفاده از افراد تحصیل‌کرده از مقطع کارشناسی ارشد به بالا و به‌کارگیری نخبگان جای خدمت سربازی بوده که از آنان خواستار پروژه تحقیقاتی شدیم.

وی ادامه داد: رایزنی‌هایی با وزارتخانه‌ها داشتیم تا درصدد جذب این نیروها در شرکت‌های دانش‌بنیان باشیم و در تولید علم در توسعه کشور بتوانیم کوشا بمانیم.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: تفاهم‌نامه‌ای را با معاونت علمی ریاست جمهوری که رئیس بنیاد علمی نخبگان است، امضا کردیم که برای نمونه 2 هزار نفر جذب شوند و در سال‌های دیگر این روند را افزایش داده تا آن آموزش‌هایی را که در دانشگاه‌ها آموختند، بتوانند تجربه کنند و به‌کار گیرند.

کمالی تشریح کرد: انتظار ما از فرماندهان، توجه به بحث تخصصی استفاده بهینه از سربازان است؛ ما نمی‌خواهیم سرباز پست و شغلی داشته باشد که احساس کند کار بیهوده انجام داده، بلکه باید احساس نقش‌آفرینی در سربازان متولد شود.

وی بیان کرد: محور بعدی مدنظر ما بحث نگهداشت سرباز از لحاظ مراقبتی چون تأمین پوشاک و لباس گرفته تا خورد و خوراک و جای خواب و استراحت آنان است که باید مورد توجه فرماندهان قرار گیرد.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت: محور چهارم، آموزش فنی و حرفه‌ای است که خوشبختانه به 32 هزار سرباز تاکنون این آموزش‌ها ارائه شده و تا پایان سال 40 هزار نفر آموزش داده‌ می‌شوند؛ همه سربازان طبق تفاهم‌نامه‌ای با وزارت کار که دارای تخصص و مهارت هستند، در آزمون شرکت می‌کنند.

کمالی تبیین کرد: در آزمون‌های بین‌المللی سازمان فنی و حرفه‌ای قبولی سربازان ما در حدود 45 درصد در همان مرحله اول بوده و دومین آزمون سراسری مهارت‌آموزی 13 بهمن‌ماه است تا بتوانیم این رقم 32 هزار را به 100 هزار نفر تا پایان سال 97 برسانیم و در سال 98 نیز 300 هزار نفر نیرو و متخصص سرباز را شاهد باشیم.

وی اشاره کرد: در 22 بهمن‌ماه جاری رونمایی سایت سرباز ماهر را داریم که براساس تخصص‌های سربازان قبل از ورود امتیازات لازم را داده و براساس آن تقسیمات انجام می‌شود.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت: محور بعدی رفتار با سربازان است؛ سربازان ما در دفاع از حریم امنیتی کشور در تلاشند و کسی نمی‌تواند با آن‌ها بدرفتاری کند و جایگاهشان را پایین آورد؛ رفتار با سرباز یکی از خطوط قرمز ما محسوب می‌شود و ما در هر جا شاهد توهین به سربازمان باشیم، برخورد شدیدی خواهیم داشت.

انتهای پیام/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول