اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده کُرد پارلمان سوریه خواستار همکاری کردها با ارتش شد

آمریکا برای حمله به «عفرین» به ترکیه چراغ سبز نشان داده است

نماینده کُرد پارلمان سوریه با اشاره به توافق آمریکا و ترکیه برای حمله به منطقه عفرین و مناطق اطراف آن تأکید کرد که جایگاه اصلی «یگان‌های مدافع خلق» کُرد در محور مقاومت است.

آمریکا برای حمله به «عفرین» به ترکیه چراغ سبز نشان داده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عمر اوسی» نماینده کُرد پارلمان و رئیس «ابتکار ملی کردهای سوریه» درباره تهدیدهای اخیر ترکیه مبنی بر حمله به شمال سوریه هشدار داد.

اوسی ضمن هشدار در خصوص جدی بودن تهدید حملات ترکیه به شهر «عفرین» (در استان حلب) و پنج منطقه وابسته به آن، تأکید کرد که به احتمال زیاد طی ساعات یا روزهای آتی، ترکیه به این مناطق حمله خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه واشنگتن در خصوص این عملیات، به ترکیه چراغ سبز نشان داده است، اعلام کرد که خبرهای دریافتی از توافق آنکارا و واشنگتن در این زمینه حکایت می‌کند.

نماینده کُرد پارلمان سوریه در گفت‌‌وگو با روزنامه «الوطن» این کشور، گفت که نبرد عفرین، برای ارتش ترکیه آسان نخواهد بود، بلکه با «مقاومت شدیدی مواجه خواهد شد. ما همه کردهای سوریه از مردم خود در عفرین حمایت خواهیم کرد. ارتش سوریه نیز در این زمینه به وظایف خود عمل خواهد کرد».

اوسی با تأکید بر اینکه ترکیه نخواهد توانست این منطقه را اشغال کند، تصریح کرد، اینکه برخی از برادران کُرد در حزب اتحاد دموکراتیک روی [کمک] آمریکایی‌ها حساب باز کرده‌اند، اقدام درستی نیست؛ «کُردهای سوریه نباید روی طرح‌ها و برنامه‌های آمریکا حساب باز کنند، چرا که آمریکا بالاخره یک حکومت پراگماتیک است و شریک خود در ناتو یعنی ترکیه را رها نخواهد کرد؛ ترکیه ای که مقر صهیونیستی-آمریکایی-امپریالیستی است».

این نماینده کُرد پارلمان سوریه بر این باور است که جایگاه اصلی «یگان‌های مدافع خلق» کُرد در محور مقاومت است، لذا باید همپیمانان هماهنگی کنند و هماهنگی با نیروهای آمریکایی را متوقف سازند.

این مسئول سوری با اشاره به دیدارهای فرماندهان یگان‌های مدافع خلق کُرد با فرماندهان نظامی سوریه و روس در پایگاه «حمیمیم» و سایر مناطق سوریه، ابراز امیدواری کرد که حاصل این نشست‌ها یک موضع واحد باشد، برای مقابله با نقض حاکمیت سوریه.

اوسی در پایان از نیروهای کُرد خواست که با فرماندهان ارتش سوریه هماهنگی کامل داشته باشند تا این مرحله حساس پشت سرگذاشته شود. او ابراز امیدواری کرد که نیروهای ارتش سوریه بزودی وارد عفرین شوند و پرچم سوریه در آن به اهتزاز درآید.

انتهای پیام/ص


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول