اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زنجان

از ابتدای سال‌جاری تا کنون

100 نفر از فرزندان والدین معلول حوزه توانبخشی واجد شرایط معاف از خدمت نظام وظیفه شدند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه برخورداری از امتیاز معافیت از خدمت برای مشمولان دارای والدین معلول در خانواده از جمله برنامه هایی است که با هدف ارتقای سلامت جسمی ، روانی و اجتماعی دنبال می‌شود، گفت: از ابتدای سال‌جاری تا کنون 100 نفر از مشمولین واجد شرایط معاف از خدمت نظام وظیفه شدند.

100 نفر از فرزندان والدین معلول حوزه توانبخشی واجد شرایط معاف از خدمت نظام وظیفه شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان روابط عمومی بهزیستی استان زنجان، محمد محمدی قیدار اظهار کرد: بر اساس ماده 6 قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و ماده 44 مکمل نظام وظیفه، یکی از فرزندان اولیائی که معلول شدید و خیلی شدید بوده هر دو یا یکی از آنها معلول باشد و یا حداقل دو نفر از فرزندان آنها ناتوان و معلول باشد از انجام خدمت دوره اجباری معاف می‌شوند.
وی افزود: همچنین بر اساس تبصره‎ای از این قانون، افرادی که متاهل بوده و به خدمت سربازی نرفته‎اند، اگر همسر آن‎ها دچار معلولیت بوده می‎توانند در کمیسیون‎های ICF شرکت کرده و در صورت واجد شرایط بودن می‎توانند با ارسال مدارک مربوطه به نظام وظیفه معاف شوند.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان تشخیص دقیق نوع و شدت معلولیت افرادی که به دلیل بیماری یا نقص عضو قادر به انجام حوائج و تکالیف روزمره زندگی نبوده و نیاز به مراقبت دارند را از اهداف معافیت سربازی برشمرد.
این مقام مسئول با اشاره به ماده 44 قانون خدمت وظیفه عمومی خاطر نشان کرد: مشمولانی که حداقل یک فرزند معلول داشته باشند از انجام خدمت دوره معاف می شوند و مشمولانی که با معلولان اناث دارای معلولیت جسمی حرکتی ازدواج می‌کنند به صورت موقت از انجام خدمت معاف و پس از گذشت پنج سال از استمرار ازدواج آنها معافیت موقت به دائم تبدیل می شود.
محمدی تصریح کرد: شورای پزشکی معافیت بهزیستی استان زنجان با ترکیب قانونی و با حضور نماینده پزشک حوزه نظام وظیفه و معاون امور توانبخشی با بررسی سوابق و مستندات و نظر اعضای کمیسیون تشخیص نوع و شدت معلولیت شهرستان در این مورد اقدام می‌کنند.
وی آسیب‌های ناشی از اختلالات ذهنی، بیماری‌های روانی شدید مزمن مقاوم به درمان و ناتوان کننده، آسیب‌های حسی، بینایی، شنوایی، گفتاری و آسیب‌های عضلانی، اسکلتی و حرکتی را از مهمترین انواع معلولیت‌ها در ارزیابی شورای پزشکی استان عنوان کرد.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان یادآور شد: برای برخورداری مشمولان دارای فرد معلول در خانواده، ابتدا پرونده اولیه کمیسیون پزشکی I.C.F بهزیستی شهرستانها ارزیابی می‌شود ، سپس پرونده معافیت سربازی تکمیل و به شورای معافیت بهزیستی استان ارسال و پس از اخذ نظریه تخصصی از بیمارستانها توسط نظام وظیفه عمومی پرونده فرد در شورای معافیت استان مطرح و پس از تایید نهایی برای اخذ معافیت از خدمت به حوزه نظام وظیفه عمومی ارسال می‌شود.
وی گفت: در سال‌جاری تعداد 106 استعلام نظریه تخصصی شورای معافیت از خدمت وظیفه عمومی از بیمارستان‌های طرف قرارداد نظام وظیفه انجام شده است.
محمدی افزود: سال گذشته 246 نفر از مشمولین واجد شرایط ماده 6 و 44 حوزه توانبخشی معاف از خدمت نظام وظیفه شدند.

 انتهای پیام/2308/ق
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول