اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

استقبال «نیچروان بارزانی» از بهبود سطح روابط بغداد و اربیل مانند گذشته

نخست‌وزیر منطقه کردستان از تبادل دیدارها میان هیأت‌های بغداد و اربیل استقبال کرد و درباره بهبود سطح روابط دوجانبه مانند گذشته ابراز امیدواری کرد.

استقبال «نیچروان بارزانی» از بهبود سطح روابط بغداد و اربیل مانند گذشته

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نیچروان بارزانی» نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق طی یک کنفرانس خبری درباره دیدارهای اخیر صورت گرفته هیأتی از این منطقه در بغداد و سفر یک هیأت از عراق به اربیل، گفت: تبادل دیدارها میان هیأت‌های بغداد و اربیل به تشکیل کمیته‌های تخصصی برای حل و فصل اختلافات موجود منجر شد.

به اعلام پایگاه خبری شبکه کُردی «روداو»، بارزانی در این کنفرانس خبری ضمن استقبال از نشست‌های جاری میان اربیل و بغداد، آن را آغازی مناسب برای بهبود سطح روابط دوجانبه مانند گذشته توصیف کرد.

وی افزود: ما انتظار داریم که نشست‌های آتی میان بغداد و اربیل به توافقی منجر شود که باز شدن راه‌های بسته در روابط دو طرف را تضمین کند. ما درباره مسئله از سرگیری روابط با بغداد دایما با آلمان و فرانسه در تماسیم و از هرگونه تلاش برای حل اختلافات با دولت عراق استقبال می‌کنیم.

نخست‌وزیر منطقه کردستان درباره خبر سفرش به بغداد به دعوت «سلیم الجبوری» رئیس پارلمان عراق گفت: ما یک دعوت از سوی پارلمان عراق در این راستا دریافت کرده‌ایم اما هنوز این سفر قطعی نشده است زیرا احتمال دارد من در زمان برگزاری کنفرانس که در بغداد قرار است برگزار شود، در سفر «داووس» باشم. ما در نشست داووس شرکت می‌کنیم و در حاشیه آن با شماری از مقامات مسئول کشورهای مختلف نیز دیدار خواهیم کرد.

درباره روابط با ترکیه، وی افزود: در مقایسه با ماه پیش، روابط ما با آنکارا بهبود یافته است.

نخست‌وزیر منطقه کردستان درباره خروج حزب «الاتحاد الاسلامی» از دولتش گفت: این تصمیم الاتحاد الاسلامی نادرست بود و اکنون برای این تصمیم مناسب نبود. وزرایی که درخواست استعفاء را داده‌اند باید تا زمان موافقت با استعفایشان در پستهایشان بمانند.

وی درباره مسئله برگزاری انتخابات در منطقه کردستان گفت: ما بارها خواسته‌ایم که زمان برگزاری انتخابات در منطقه کردستان را مشخص کنیم.

انتهای پیام/غ


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول