اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

معاون سیاسی، امنیتی استاندار گلستان:

فرمانداران و مدیران گلستانی باید برآورد درستی از تهدیدات داشته باشند/ تهدیدات دشمنان در زمان صلح سایبری، مردم‌محور و زیستی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با بیان اینکه تمامی شهرستان‌ها و دستگاه‌ها باید دارای اطلس امنیتی باشند، گفت: فرمانداران و مدیران دستگاه‌ها باید برآورد درستی از تهدیدات داشته و براساس آن اطلس امنیتی خود را تدوین و همه ساله به روزرسانی کنند.

فرمانداران و مدیران گلستانی باید برآورد درستی از تهدیدات داشته باشند/ تهدیدات دشمنان در زمان صلح سایبری، مردم‌محور و زیستی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علی اصغر طهماسبی در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان با بیان اینکه شناسایی و طبقه بندی زیرساخت‌های مهم شهرستان‌ها در اولویت اداره کل پدافندغیرعامل استان باشد، اظهار کرد: تشکیل اتاق فکر پدافند غیرعامل و معرفی نخبگان و صاحبنظران این حوزه، مورد اهتمام دستگاه‌های اجرایی استان باشد و مدیران حتما یک کارشناس با انگیزه و مطلع نسبت به این حوزه را در سیستم خود شناسایی و بکارگیری کنند.

وی به برگزاری منظم جلسات کارگروه‌ها و کمیته‌های 14 گانه ذیل شورای پدافند غیرعامل استان و پیگیری مصوبات و ارسال آن به دبیرخانه شورا تأکید کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان بیان کرد: در طراحی و اجرای تمامی پروژه‌ها باید نسبت به رعایت الزامات و ملاحظات پدافندغیرعامل براساس مبحث 21 مقررات ملی ساختمان اقدام شود زیرا تمامی نظارت‌ها در این حوزه بر این اساس صورت خواهد گرفت.

طهماسبی گفت: دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به ایجاد، راه‌اندازی و فعال کردن کمیته پدافند غیرعامل در مجموعه خود اهتمام داشته باشند.

وی اظهار داشت: شهرداران استان نیز باید ملاحظات پدافند غیرعامل در طرح‌های توسعه شهری را که توسط سازمان پدافند غیرعامل تهیه و ابلاغ شده را در اجرای طرح‌های هادی، جامع و تفصیلی به عنوان یک سند بالادستی اعمال کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با بیان اینکه تمامی شهرستان‌ها و دستگاه‌ها باید دارای اطلس امنیتی باشند، خاطرنشان کرد: فرمانداران و مدیران دستگاه‌ها باید برآورد درستی از تهدیدات داشته و براساس آن اطلس امنیتی خود را تدوین و همه ساله به روزرسانی کنند.

طهماسبی به بیان مهمترین مأموریت‌ها و وظایف سازمان پدافند غیرعامل پرداخت و سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، هماهنگی بین‌بخشی و بین‌دستگاهی، آموزش و فرهنگ‌سازی، پایش تهدیدات، سطح‌بندی مراکز و رعایت ملاحظات پدافند غیرعامل در مهندسی سازه‌ها را به عنوان مأموریت‌های شاخص در این حوزه قلمداد کرد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب همواره مطمع نظر دشمنان خود به ویژه آمریکای جهانخوار قرار داشته تصریح کرد: تهدیدات دشمن قالبا نظامی نیست و در زمان صلح تهدیدات سایبری، مردم‌محور و زیستی وجود دارد که در پدافند غیرعامل به آنها پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به حوادث دی‌ماه در کشور بیان کرد: طی هفته‌های گذشته در کشور ما اتفاقاتی رخ داد که در ابتدا تهدید بود اما تبدیل به آسیب شد، برای اینکه از اینگونه حوادث و اتفاقات مشابه جلوگیری کنیم، نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم و باید خود را در برابر آسیب‌ها توانمند کنیم.

در پایان این جلسه که با حضور سردار حیدری معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور و مجتبی مولوی معاون اداره کل امور مرزی و پدافند غیرعامل وزارت کشور برگزار شد، از دستگاههای برتر استان در حوزه پدافند غیرعامل تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول