اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ائتلاف «الفتح» با فهرستی مستقل از ائتلاف «العبادی» در انتخابات شرکت می‌کند

سخنگوی دفتر سیاسی حزب «عصائب اهل الحق» عراق با تائید جدایی ائتلاف «الفتح» از ائتلاف «نصرالعراق»، تاکید کرد که این ائتلاف با فهرستی مستقل در انتخابات آتی شرکت می‌کند.

ائتلاف «الفتح» با فهرستی مستقل از ائتلاف «العبادی» در انتخابات شرکت می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمود الربیعی» سخنگوی دفتر سیاسی حزب «عصائب اهل الحق» عراق، سه‌شنبه (امروز)، اعلام کرد که ائتلاف «الفتح» به رهبری «هادی العامری» با جدا شدن از ائتلاف «نصرالعراق» به تنهایی در انتخابات فراروی کشور شرکت خواهد کرد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «موازین نیوز»‌ اظهار داشت: ائتلاف فتح، تصمیم خود را در این زمینه نهایی کرده است. خروج فتح از ائتلاف با «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق به دلایل انتخاباتی و به طور مشخص مسائل مربوط به قانون انتخابات صورت گرفته است. به عنوان مثال استان «المثنی» در پارلمان، 7 کرسی دارد و در چنین شرایطی، چگونه 68 گروه سیاسی می‌توانند برای دستیابی به این کرسی‌ها در حالی که در یک ائتلاف هستند، رقابت کنند؟

الربیعی گفت: ائتلاف فتح با 18 حزب سیاسی همپیمانش در انتخابات شرکت خواهد کرد و ما همچنان از العبادی حمایت خواهیم کرد و ما همپیمان سیاسی یکدیگر هستیم. اما هرگونه ائتلاف با شخصیت‌ها یا احزاب سیاسی پس از برگزار انتخابات و اعلام نتایج آن؛ صورت خواهد گرفت.

دوشنبه دیروز، برخی منابع غیر رسمی از جدایی زودهنگام ائتلاف العامری از ائتلاف نصرالعراق خبر دادند.(جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول