اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

دبیر کانون قرآن و عترت (ع) دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با فارس:

دانشجوی مسلمان نباید از رسالت انقلابی خویش فاصله بگیرد/ دانشجوی انقلابی راه خدمت را از مولایمان بیاموزد

دبیر کانون قرآن و عترت (ع) دانشگاه تبریز درباره رسالت دانشجوی مسلمان گفت: دانشجوی مسلمان باید در عمل الگویی برای دیگران باشد و بر این اساس نباید از رسالت انقلابی خویش فاصله بگیرد.

دانشجوی مسلمان نباید از رسالت انقلابی خویش فاصله بگیرد/ دانشجوی انقلابی راه خدمت را از مولایمان بیاموزد

مهدی عبدزاده، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز که در آستانه سالگرد شهدای 27 دی دانشگاه تبریز سخن می‌گفت، اظهار داشت: دانشجو اگر با عقیده باشد، می‌تواند الگویی برای دیگران باشد، البته این نکته را نباید فراموش کرد منظور از عقیده صرف مسلمان بودن و اهل کتاب بودن نیست، خیلی‌ها هستند که مسلمان هستند ولی بوی از اسلام نبرده‌اند.

وی در بخش دیگر سخنان خود شهادت 22 تن از دانشجویان دانشگاه تبریز را مصداق واقعی یک دانشجوی انقلابی و مسلمان برشمرد و افزود: این دانشجویان شهید و سایر شهدای دانشگاه در کنار تحصیل و فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی، علاوه بر اعتقادی که به ارزش‌های اسلامی، دینی و انقلاب داشتند در عمل نیز ثابت کردند که در راه تحقق آرمان‌های اسلام و نظام باید از همه چیز خویش گذشت.

دبیر کانون قرآن و عترت (ع) دانشگاه تبریز تصریح کرد: پس داشتن فقط عقیده کافی نیست، باید در عمل ثابت کرد و در این میان آن دانشجویی که عقیده و ایمان خود را جامع عمل می‌پوشاند، خیلی با ارزش‌تر است.

دانشجوی مسلمان باید به داد این مملکت برسد گر چه کوهی از مشکلات باشد  

به گفته وی دانشجویی که با پول مملکت تحصیل کرده اگر به داد این مملکت برسد، ارزش دارد حتی اگر کوهی از مشکلات هم جلوی راه خدمت او باشد.

عبدزاده اضافه کرد: آن عملی شایسته است که در راه میهن و به خاطر خاک وطن و ناموس جان خویش را فدای این انقلاب بکنیم  و چه زیباست نام مشهدالشهدا بر تن دانشگاه تبریز جایی که باکری‌ها در آن پرورش یافته‌اند.

دبیر کانون قرآن و عترت (ع) دانشگاه تبریز در ادامه با بیان اینکه شهدا با خونشان رسالتی را بر گردن همه مردم این خاک عزیز نهاده‌اند که گاهی واقعاً باید، بگوییم شهدا شرمنده‌ایم، یادآور شد: ای کاش بتوانیم ادامه دهنده راه این شهدا باشیم و برای تحقق راه، منش و آرمان‌های این شهدا خدمتی به همه آحاد مردمی که با هر دین الهی در کشورمان ایران زندگی می‌کنند، داشته باشیم.

دانشجوی انقلابی راه خدمت را از مولایمان علی(ع) بیاموزند

وی با بیان اینکه شهدا بهترین الگو برای حفظ ارزش‌های اسلام و انقلاب و به‌خصوص خدمت کردن به جامعه است، افزود: خدا را باید شاکر بود که ملت ایران در تمام زمینه‌ها از جمله نظامی، علمی، دیپلماسی و ... شهدای زیادی تقدیم این انقلاب کرده است که این شهدا می‌توانند الگوی برای سایر افراد جامعه باشد.

 دبیر کانون قرآن و عترت (ع) دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: البته نباید فراموش کرد که خود این شهدا راه شهادت را از کربلا آموخته‌اند و راه خدمت را از مولایمان علی(ع)، پس نباید از ریسمان ثقلین دست کشید.

به گفته وی امروزه داشتن آگاهی خیلی مهم است و کسب این آگاهی نیز با گشت و گذار در فضاهای مجازی کسب نمی‌شود، باید سوال کرد کتاب خواند و آموخت، چرا باید ساعت مطالعه در کشور هند یک ساعت و ۵۲ دقیقه باشد و در ایران ۱۲ دقیقه، خطر این از آمریکا بیشتر است.

انتهای پیام/ 60023 / ۳۰/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول