اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

قرارهای محیط زیستی هفته چهارم دی‌ماه

دانش آموزان گیلانی برای مدیریت پسماند و تفکیک زباله آموزش دیدند/ برگزاری جشن تولد درختی متولدین دی‌ماه

جشن تولد درختی متولدین دی‌ماه به همت انجمن‌های محیط زیستی مسجدسلیمان و در سردترین ماه سال تجربه‌ای سبز از مردم خوزستان به زمین هدیه شد.

دانش آموزان گیلانی برای مدیریت پسماند و تفکیک زباله آموزش دیدند/ برگزاری جشن تولد درختی متولدین دی‌ماه

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس،‌ یکی از مؤثرترین راهکارها در حفاظت از محیط ‌زیست مشارکت مردم است. در این راستا انجمن‌های مردم‌نهاد محیط زیستی تمام تلاش و پتانسیل خود را برای تحقق این امر به کار گرفته‌اند تا با آموزش‌های اصولی و فرهنگ‌سازی و اجرای برنامه‌های مدون و منظم اهمیت ارزش محیط زیست سالم را یادآور شوند. در هفته چهارم دی‌ماه سمن‌ها و انجمن‌های محیط زیستی در سراسر ایران برنامه‌های متنوعی را پیگیری و به انجام رساندند و ما نیز به‌رسم هر هفته تلاش کردیم در قرار سبز رسانه‌ای برای تمام فعالان محیط زیست کشور باشیم.

*آینده طبیعت ایران در نشستی تحت عنوان همین نام به همت جمعیت دیده‌بان طبیعت شاهرود و گروه کوهنوردی اورس در روز پنجشنبه 28 دی‌ماه 1396 بررسی خواهد شد.

*کلاس‌های آموزش در مدارس جامع محیط زیستی (جم) برای سومین سال متوالی در شیراز توسط کارگروه آموزشی پاک سازان طبیعت فارس با حمایت اداره کل حفاظت محیط ‌زیست استان برگزار شد. این آموزش‌ها به‌صورت مستمر و هفتگی انجام می‌شود.

*یک روز شاد وبه یادماندنی، آموزش، بازی، مسابقه و جایزه در جمع همیاران کوچک در دبستان غیردولتی آوای کوثر مشهد به همت انجمن همیاران محیط زیست خراسان رضوی رقم خورد.

*کلاس آموزشی آشنایی با تفکیک زباله، استفاده کمتر از پلاستیک، همراه بازی و توزیع ساک پارچه‌ای به همت کانون فعالان محیط زیست یالمند لنگرود، اداره محیط زیست و شهرداری در مدرسه رسالت شهر لنگرود استان گیلان انجام شد.

 

*درهای پلاستیکی بطری‌ها توسط دانش آموزان دبستان نیلا در راستای حفاظت از محیط زیست و به همت انجمن بانوان طبیعت دوست آبدانان ایلام جمع‌آوری شد.

*طرح جمع‌آوری در بطری توسط دانش آموزان مدارس شهرستان لاهیجان باهمت کارگروه کودک نوجوان انجمن بوم بانان گیلان اجرا شد.

*آموزش شناخت محیط زیست، کاهش تولید زباله و تفکیک از مبدأ در دبستان پسرانه امیرالمؤمنین باهمت جمعیت دوستداران محیط‌ زیست لنگرود استان گیلان صورت پذیرفت.

*برنامه آشنایی با فواید درخت و میوه گلابی و ساخت کاردستی (کلاژ) میوه گلابی در مهد و پیش‌دبستانی نگاه نوشهر لاهیجان استان گیلان انجام شد.

 

*اجرای طرح کاهش تولید زباله، تفکیک از مبدأ و تولید کمپوست از زباله‌های تر برای داشتن روستای عاری از زباله توسط جمعیت دوستداران محیط زیست لنگرود در جمع اهالی تالش محله استان گیلان انجام شد.

*جلسه مسئولین کارگروه‌ها و هیئت‌مدیره انجمن بوم بانان گیلان با فرماندار شهرستان لاهیجان توسط انجمن بوم بانان گیلان برگزار شد.

*برنامه جنگلانه خرم‌آباد با حضور سمن‌های محیطی زیستی و خیریه در بام شهر برگزار شد. در این برنامه بذرهای بادامک در مساحت پنج هکتاری که از قبل آماده‌شده بودند، کاشته شد.

*کاشت الوک باهمت حافظان سبز اندیش فسای فارس در فاز 5 بولوار چمران، تپه منبع آب انجام شد.

*جشن تولد درختی متولدین دی‌ماه به همت انجمن‌های محیط زیستی مسجدسلیمان و با مشارکت شهروندان گلگیر در دامان کوه آسماری برگزار شد و در سردترین ماه سال تجربه‌ای سبز از مردم خوزستان به زمین هدیه شد. اهمیت مکان‌یابی برنامه‌های نهال‌کاری با تأکید بر نگهداری و آبیاری نهال‌ها بوده است.

*کارگاه محیط زیستی کودک ـ طبیعت در مهدکودک و پیش‌دبستانی غیردولتی معراج نور رشت باهمت انجمن بوم بانان گیلان شعبه رشت برگزار شد.

*در جریان پروژه «برآورد جمعیت پلنگ ایرانی در پارک ملی بمو» که با همکاری موسسه حامیان حیات‌وحش پارس و اداره پارک ملی بمو در استان فارس انجام‌شده، 320 کیلومترمربع از مساحت پاک ملی بمو توسط 21 دوربین تله‌ای پایش شد. نتایج اولیه بررسی دقیق و مطالعات تکمیلی بر روی تصاویر ثبت‌شده توسط کارشناسان موسسه نشان از وجود شش فرد پلنگ بالغ مختلف (شامل دو نر و چهار ماده) و چهار توله پلنگ است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول