اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه:

تمدن اسلامی بدون اسلامی‌شدن علوم انسانی محقق نمی‌شود

سخنگوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه گفت: تمدن اسلامی و حکومت اسلامی بدون اسلامی‌شدن علوم انسانی تحقق پیدا نمی‌کند و بسیاری از کارکردهای علوم انسانی در نهادهای دولتی، شبه‌دولتی و حکومت است.

تمدن اسلامی بدون اسلامی‌شدن علوم انسانی محقق نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس رفعتی با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در ایجاد تمدن اسلامی و پاسخگویی به آن‌ها گفت: مقام معظم رهبری بارها تأکید کردند که علوم انسانی باید اسلامی شود.

وی با بیان اینکه ما امروز فقط رسانه ملی را نداریم و رسانه ملی، رسانه اصلی نظام است، افزود: با وجود شبکه‌های اجتماعی هم‌اکنون هر فرد برای خود صاحب رسانه است.

سخنگوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه تأکید کرد: مباحث فقه رسانه هم، فقه حکومتی است و هم برای جامعه یعنی احکام مکلفین است. فقه رسانه مربوط به نظام است، یعنی خروجی آن برای رسانه‌ها است.

وی تصریح کرد: در سه سال اخیر که بحث فقه رسانه را داریم، احساس می‌کنیم خیلی از مسائل است که باید تحقیق شود و پاسخ داده شود.

رفعتی با اشاره به  اینکه حوزه علمیه در همه مسائل نوپدیده ورود پیدا کرده است، افزود: هم‌اکنون کرسی‌های درس خارج  همچون فقه رسانه، فقه هنر و فقه خبر برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از کارکردهای علوم انسانی در نهادهای دولتی، شبه‌دولتی و در حکومت است.

سخنگوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با بیان اینکه به‌طور مثال یکی از رشته‌های علوم انسانی اقتصاد است، افزود: اگر اقتصاد مبنی بر اقتصاد غربی، لیبرالی باشد این حکومت اسلامی نخواهد بود.

وی بابیان اینکه این کار آغاز شده است اما با کندی روبه‌رو است، گفت: دلیل این است که خیلی از افراد در دانشگاه و وزارت علوم این انگیزه و باور را ندارند که باید علوم انسانی، اسلامی شود.

رفعتی گفت: 500 درس تفسیر در حوزه‌های علمیه تدریس می‌شود که 210 کرسی آن تفسیر آزاد و برای طلبه‌های پایه بالاتر از هفت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول