اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

مدیر آموزش از راه دور خبر داد

صدور کارنامه ارزیابی عملکرد برای مراکز آموزش از راه دور

مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش از صدور کارنامه ارزیابی عملکرد برای مراکز آموزش از راه دور خبر داد.

صدور کارنامه ارزیابی عملکرد برای مراکز آموزش از راه دور

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، گودرز شاهمرادی مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری که امروز در ساختمان زنده یاد علاقه مندان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: رسالت اصلی آموزش از راه دور، افزایش پوشش تحصیلی است.

وی با بیان اینکه 1615 واحد آموزشی از راه دور در کشور فعال است، گفت: 173 هزار و 143 نفر در این نیمسال تحصیلی در مراکز آموزش از راه دور تحصیل می کنند.

شاهمرادی با بیان اینکه 20 اولویت کاری ترسیم شده است، افزود: تلاش برای افزایش پوشش تحصیلی با توجه به ظرفیت خرید خدمات آموزشی از جمله اولویت هاست؛ هر منطقه ای که با مشکل در دسترسی به آموزش متوسطه اول و دوم مواجه است می تواند از ظرفیت آموزش از راه دور استفاده کند.

وی به استفاده از آموزش الکترونیک اشاره کرد و ادامه داد: این طرح در 6 مرکز آموزشی استان البرز اجرا شد و دوره های آموزش الکترونیک برای موسسان مراکز غیردولتی و مدیران مدارس هیأت امنایی در حال اجراست. 

مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: طرح آموزش الکترونیک در مناطق زلزله زده کرمانشاه نیز به صورت آزمایشی اجرا شد که رویکرد اصلی تقویت دانش آموزان پیش دانشگاهی بود. 

وی اضافه کرد: در استان خوزستان هم تأکید شد که 6 منطقه کمتر توسعه یافته هم تحت پوشش آموزش الکترونیک قرار بگیرند؛ ضمن اینکه تقویت مراکز پیش دانشگاهی در مناطق آزاد هم تحت پوشش قرار می گیرد.

شاهمرادی به بحث نظارت اشاره کرد و گفت: نظارت در سه بخش عمومی، تخصصی و عالیه انجام می شود؛ ضمن اینکه نظارت همتا توسط موسسان نیز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مدارس آموزش از راه دور بر اساس 11 شاخص انجام می شود، اظهار داشت: برای مدارس آموزش از راه دور، کارنامه ارزیابی علمکرد صادر می شود؛ مدارسی که بیش از 90 امتیاز را کسب کنند، مورد تقدیر قرار می گیرند و مدارسی که زیر 50 امتیاز کسب کنند، از فعالیت شان خودداری می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول