اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش اعلام کرد

احتمال ورود به کشتی و انجام امداد و نجات تا امشب/ انفجارهای ناگهانی و بدی آب و هوا چالش‌های اطفای حریق

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش گفت: با توجه به فعالیت شناورهای آتش‌خوار این احتمال وجود دارد که تیم امداد و نجات بتوانند جستجوی خدمه را آغاز کنند و امشب وارد کشتی نفتکش شویم.

احتمال ورود به کشتی و انجام امداد و نجات تا امشب/ انفجارهای ناگهانی و بدی آب و هوا چالش‌های اطفای حریق

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سیروس کیان ارثی در خصوص آخرین جزئیات تلاش‌ها برای اطفای حریق نفتکش سانچی اظهار داشت: با توجه به شرایط آب و هوایی، کشتی‌های آتش‌خوار عملیات خاموش کردن این نفتکش را آغاز کردند و امیدواریم با توجه به شرایط آب و هوایی و امواج دریا، این عملیات به‌سرعت انجام شود.

وی ادامه داد: عملیات کشتی‌های آتشخوار، حریق نفتکش را کمتر می‌کند و قطعاً با اتمام حریق، عملیات امداد و نجات از سوی تیم ایرانی به‌سرعت انجام می‌شود.

کیان‌ارثی درباره سرنوشت خدمه این کشتی گفت: هنوز هیچ اطلاعی در این باره نداریم.

وی اظهار داشت: احتمال می‌دهیم عملیات ورود به کشتی را با توجه به شرایط آب و هوایی، امشب بتوان انجام داد. تیم‌های مختلف دور تا دور این نفتکش حضور دارند و آتش‌خوارها عملیات اطفا را انجام می‌دهند همچنین تیم‌های امداد و نجات ژاپن، چین و کره نیز در اطراف این کشتی حضور دارند.

وی افزود: این نفتکش حدود ۱۰۰ مایل از محل وقوع حادثه فاصله گرفته است و متأسفانه بروز انفجارهای ناگهانی، شرایط بد آب و هوایی و بروز امواج از چالش‌های اطفای حریق است.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش تصریح کرد: با مقامات کره‌ای و ژاپنی مذاکراتی را انجام داده‌ایم و ژاپنی‌ها هم برای کمک اعلام آمادگی کرده‌اند.

کیان‌ارثی افزود: سفیر ژاپن در ایران در شرکت ملی نفتکش امروز با حضور آقای ربیعی جلسه‌ای برگزار و اعلام آمادگی کرد تا این کشور همه گونه همکاری برای اطفای حریق داشته باشد.

* ورود نیروهای امداد و نجات ایران به شانگهای

بنابراین گزاشر سرکنسول ایران در شانگهای اظهار داشت: دیروز در شانگهای جلسه‌ای با مدیرعامل نفتکش و سفیر ایران در چین داشتیم و اولویت‌ها بررسی شد، همچنین از دیروز از کشور چین خواسته‌ایم که با اولویت بیشتری به اطفای حریق اهتمام ورزد و قطعاً‌ اولویت ما تعیین تکلیف خدمه کشتی است.

علیرضا ایروش افزود: نیروهای امداد و نجات ایران امروز وارد شانگهای شدند.

وی بیان کرد: روی هم رفته عملیات اطفای حریق در حال انجام است و امیدواریم به‌سرعت به نتیجه برسد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول