اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ائتلاف احزاب مخالف کردستان عراق برای مشارکت در انتخابات پارلمانی

3 حزب مخالف منطقه کردستان عراق؛ «ائتلاف برای عدالت و دموکراسی»، «گوران» و «جماعت اسلامی» برای شرکت در انتخابات پارلمانی این کشور که قرار است ماه می برگزار شود، ائتلاف واحدی تشکیل دادند.

ائتلاف احزاب مخالف کردستان عراق برای مشارکت در انتخابات پارلمانی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، احزاب سیاسی مخالف کُرد برای شرکت در انتخابات پارلمانی آتی در عراق ائتلاف جدیدی تشکیل دادند.

به گزارش شبکه سومریه عراق، سه حزب مخالف کردی، «ائتلاف برای عدالت و دموکراسی» به ریاست «برهم صالح»، «جماعت اسلامی» و «گوران» (التغییر) برای شرکت در انتخابات پارلمانی ائتلاف تشکیل داده‌اند.

شبکه اسکای‌پرس عراق نیز مدعی شد که حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در انتخابات آتی، با سامان «بدر»، «عصائب اهل الحق» و «گردان‌های حزب‌الله» این کشور هم ائتلاف شده است.

دو حزب «اتحاد القوی العراقیة» به ریاست «سلیم الجبوری»، رئیس این پارلمان و «ائتلاف الوطنیة»، به ریاست «ایاد علاوی»، معاون رئیس‌جمهور عراق برای شرکت در انتخابات آتی عراق تحت فهرستی واحد توافق کردند(جزئیات بیشتر).

انتخابات عراق قرار است در 12 می، آینده برگزار شود هرچند که برخی طرف‌ها خواستار به تاخیر آن هستند اما نخست‌وزیر و بسیاری از مقامات ارشد کشور، بر ضرورت برگزاری آن در موعد مقرر تاکید دارند.

انتهای پیام/.


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول