اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جزئیات ساختار ائتلاف انتخاباتی «الفتح» به ریاست «هادی العامری»

دبیرکل حزب «تجمع عدالت و وحدت» عراق، جزئیاتی درباره ساختار ائتلاف انتخاباتی «الفتح» به ریاست «هادی العامری» ارائه کرد.

جزئیات ساختار ائتلاف انتخاباتی «الفتح» به ریاست «هادی العامری»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عامر الفایز» دبیرکل تجمع عدالت و وحدت، پنجشنبه (امروز)، جزئیاتی از ائتلاف جدید موسوم به «الفتح» که اخبار مختلفی درباره تشکیل آن و پیوستن احزاب و گروه‌های مختلف به آن، منتشر شده، ارائه کرد.

وی در گفت‌وگو با شبکه کُردی «روداو» اظهار داشت:این ائتلاف به ریاست «هادی العامری» تشکیل شده و اغلب گروه‌های زیرمجموعه «الحشد الشعبی» و 15 حزب سیاسی به آن پیوسته‌اند.

او تاکید کرد که این ائتلاف به طور رسمی ساعاتی پیش اعلام موجودیت کرده و ریاست آن با «هادی العامری» است و اغلب گروه‌های وابسته الحشد و در مقدمه آنها «عصائب اهل الحق» به آن پیوسته‌اند. همچنین 15 حزب سیاسی ثبت شده در کمیساریای عالی انتخابات در این ائتلاف حضور دارند که احزاب «المستقبل» و «الوفاء و التغییر» از جمله آنها هستند.

به گفته فائز سازمان بدر به ریاست العامری، عصائب اهل الحق به ریاست «قیس الخزعلی»، مجلس اعلای اسلامی، تجمع عدالت و وحدت به ریاست خود او، تجمع عراق آینده به ریاست «ابراهیم بحرالعلوم»، جنبش الوفاء و التغییر به ریاست «اسکندر وتوت» و شماری از گروه‌های الحشد الشعبی در این ائتلاف حضور دارند.

ساعاتی پیش برخی منابع نیز به طور غیررسمی اعلام کردند «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق با فهرستی موسوم  به «النصر» در انتخابات آتی شرکت خواهد کرد و گمانه‌زنی‌هایی درباره ائتلاف النصر و الفتح در رسانه‌های عراقی صورت گرفته است.(جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/غ


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول