اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دیلی صاباح: ترکیه سفرای ایران و روسیه را احضار کرد

رسانه‌های ترکیه می‌گویند دولت این کشور با متهم کردن ارتش سوریه به «نقض آتش‌بس در ادلب»، سفیران ایران و روسیه را احضار کرده است.

دیلی صاباح: ترکیه سفرای ایران و روسیه را احضار کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه «دیلی صاباح» روز سه‌شنبه مدعی شد وزارت خارجه ترکیه سفرای ایران و روسیه را احضار کرده است.

به نوشته این روزنامه نزدیک به دولت ترکیه، آنکارا ارتش سوریه را به نقض آتش‌بس در «ادلب» متهم کرده و از سفرای ایران و روسیه خواسته از «ادامه حملات» در این منطقه جلوگیری کنند.

ایران، روسیه و ترکیه در جریان نشست‌هایی در شهر «آستانه» قزاقزستان بر سر برقراری آتش‌بس در چند منطقه سوریه توافق کرده‌اند. ترکیه مدعی شده است که ارتش سوریه این توافق را نقض کرده است.

نیروهای ارتش سوریه در استان ادلب با گروه تروریستی جبهة النصره درگیر هستند. این گروه تروریستی که شاخه القاعده در سوریه محسوب می‌شود، مشمول توافق «کاهش تنش» مذاکرات «آستانه» نیست.

توافق «کاهش تنش» در سوریه که چهارم ماه می 2017 در «آستانه» محل مذاکرات صلح سوریه موسوم به «مذاکرات آستانه» میان روسیه، ایران و ترکیه به عنوان ضامن‌های آتش‌بس در سوریه (میان ارتش و نیروهای معارض مسلح) امضا شد، شامل چهار منطقه اصلی جنوب (درعا-قنیطره)، دمشق (و ریف دمشق)، حمص (و ریف حمص) و ادلب (+مناطقی از استان حلب) می‌شود. 

تاکنون این توافق که در آن داعش و جبهة النصره مستثنی شده‌اند، در سه منطقه نخست اجرایی شده است.

انتهای پیام/ق.ص


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس


 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول