اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

موافقت مشروط حزب «اسامه النجیفی» با برگزاری انتخابات عراق در موعد مقرر

حزب «للعراق متحدون» اعلام کرد که در صورت فراهم شدن شرایط مناسب، با برگزاری انتخابات در موعد مقرر یعنی 12 می آینده موافقت خواهد کرد.

موافقت مشروط حزب «اسامه النجیفی» با برگزاری انتخابات عراق در موعد مقرر

به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری فارس، حزب «للعراق متحدون» به دبیر کلی «اسامه النجیفی» معاون رئیس‌جمهور عراق، سه‌شنبه (امروز)، اعلام کرد که با برگزاری انتخابات در موعد مقرر آن در صورت فراهم شدن شرایط لازم، موافق است.

حزب «للعراق متحدون» (برای عراق متحدیم)، 12 می 2017 تأسیس شد و اسامه النجیفی دبیر کل آن، تأسیس آن را در کنفرانسی خبری در شهر «اربیل» مرکز کردستان عراق اعلام کرد. 

«زهیر الجبوری» سخنگوی رسمی این حزب در گفت‌وگو با «موازین نیوز»، گفت: این حزب با برگزاری انتخابات در موعد مقرر در صورت فراهم شدن شرایط مناسب، موافق است.

وی تاکید کرد: ما چگونه می‌توانیم انتخابات را برگزار کنیم در حالی که 50 درصد از خانواده‌های استان نینوی، هنوز بین منطقه کردستان و اردوگاه‌ها و داخل شهر موصل آواره‌اند. بویژه ساکنان مناطق غرب نینوا هنوز به دلیل میزان زیاد خسارات، نتوانسته‌اند به مناطق مسکونی خود بازگردند.

الجبوری افزود: باید کارت‌های هویت شرکت‌کنندگان در انتخابات جدید شود بویژه که بسیاری آنها دارای کارت انتخاباتی نیستند زیرا از شهر خود آواره شده‌اند و کارتهای انتخاباتی خود را جا گذاشته‌اند. تا به این لحظه در استان نینوی، هیچ اقدامی برای صدور کارتهای هویت جدید برای ساکنان آن، صورت نگرفته است.

وی تاکید کرد: وقتی که انتخابات شفاف را می‌خواهیم، چگونه می‌توانیم بیش از یک میلیون رای‌دهنده را از حق انتخاب و رای دادن محروم کنیم.

در حالی که «حیدر العبادی» نخست‌وزیر، «نوری المالکی» یکی از معاونان رئیس‌جمهور عراق و شمار دیگری از شخصیت‌های سیاسی عراق خواستار برگزاری انتخابات در موعد مقرر یعنی 12 می آینده هستند، اما برخی طرف‌های سیاسی مخالف این مسئله‌اند و خواستار به تعویق افتادن آن برای مدت شش ماه دیگر هستند.

اسامة النجیفی دیگر معاون رئیس‌جمهور عراق، پیش از این نیز مخالفت خود با برگزاری انتخابات در موعد مقرر را اعلام کرده و گفته بود: برگزاری انتخابات تا پیش از اجرای طرح انحصار اسلحه در دست دولت، غیرممکن است. اگر کنترل اسلحه در کشور به دست دولت نباشد و تمامی نیروهای مسلح در نیروهای مسلح کشور ادغام نشوند، این امر تهدیدی برای ثبات کشور به شمار می‌رود. هرگونه اقدام خلاف سیاسی به یک نبرد نظامی منجر خواهد شد و تنها راه درست موجود، ادغام نیروهای الحشد الشعبی در نیروهای مسلح کشور است.

النجیفی تاکید کرده بود: این غیر معقول است که انتخابات را در سایه سلاح‌های منتشر در سراسر کشور آن هم در این حجم و نیز آوارگی میلیون‌ها نفر از شهرهایشان و عدم توانایی بازگشتشان برگزار کنیم. این امر وجهه انتخابات را خراب می کند.

انتهای پیام/ص


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس


 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول