اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«دوشنبه» میزبان نشست کمیسیون مشترک تاجیکستان و ازبکستان

در سفر نخست‌وزیر ازبکستان به «دوشنبه» و دیدار با رئیس جمهور و نخست وزیر تاجیکستان مسائل مربوط به تعاملات تجاری، اقتصادی و همچنین راه‌حل مشکلات مرزی میان 2 کشور مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

«دوشنبه» میزبان نشست کمیسیون مشترک تاجیکستان و ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در سفر نخست وزیر ازبکستان به تاجیکستان و دیدار با رئیس جمهور و نخست وزیر این کشور مسائل مربوط به تعاملات تجاری، اقتصادی و همچنین راه‌حل مشکلات مرزی میان 2 کشور مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

فردا 10 ژانویه، «عبدالله عارف اف» نخست وزیر ازبکستان وارد «دوشنبه» شده و در نشست کمیسیون‌های بین دولتی در زمینه همکاری‌های تجاری، اقتصادی و همچنین علامت‌گذاری مرزهای دولتی این کشور با تاجیکستان، شرکت خواهد کرد.

ریاست هیأت‌های تاجیکی و ازبکی در این نشست‌ها را «قاهر رسول زاده» نخست وزیر تاجیکستان و نخست وزیر ازبکستان بر عهده خواهند داشت.

انتظار می‌رود عارف اف در سفر 2 روزه خود به تاجیکستان با «امامعلی رحمان» رئیس جمهور این کشور نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

طی این دیدارها مسائل مربوط به سفر رسمی «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان به دوشنبه که قرار است در اوایل بهار سال جاری میلادی صورت گیرد، بررسی می‌شوند.

کارشناسان تعیین نخست وزیران تاجیکستان و ازبکستان را به عنوان رؤسای کمیسیون‌های بین دولتی در خصوص تعیین و تقسیم مرز میان 2 کشور را بیانگر توجه خاص دوشنبه و «تاشکند» به حل مشکلات مرزی می‌دانند.

دولت تاجیکستان در اواخر نوامبر سال جاری فهرست جدید اعضا کمیسیون حل و فصل مسائل مرزی با ازبکستان را معرفی و ریاست آن را بر عهده نخست وزیر این کشور گذاشت.

به این ترتیب هیأت کمیسیون جدید در زمینه تقسیم و علامت‌گذاری طرف تاجیک شامل 19 نفر از جمله «عظیم ابراهیم» معاون نخست وزیر، «رجب بای احمدزاده» رئیس کمیته دولتی مدیریت زمین و زمین شناسی، «رستم شاه مراد» وزیر دادگستری و «سراج الدین اصل اف» وزیر امور خارجه تاجیکستان می‌باشد.

کمیسیون‌های دولتی 2 کشور ازبکستان و تاجیکستان در زمینه تقسیم و علامت‌گذاری مرزهای دولتی 2 کشور در واقع فعالیت‌هایی را که 5 سال پیش معلق شده بود، از سر می‌گیرند.

بعد از پیروزی شوکت میرضیایف در انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان تاشکند و دوشنبه بارها برای از سرگیری مذاکرات در این خصوص اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول