اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

«اردوغان»: عملیات «سپر فرات» را در «عفرین» و «منبج» سوریه ادامه می‌دهیم

رئیس‌جمهور ترکیه از استمرار عملیات «سپر فرات» در سوریه در محور «عفرین» و «منبج» خبر داد.

«اردوغان»: عملیات «سپر فرات» را در «عفرین» و «منبج» سوریه ادامه می‌دهیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، از استمرار عملیات «درع الفرات» (سپر فرات) در «عفرین» و «منبج» خبر داد.

پیش از این نیز آنکارا اعلام کرده بود که مرحله دوم این عملیات ورود به عفرین است و کسی نیز نخواهد توانست از این کار جلوگیری کند.

اردوغان پیش از این نیز هشدار داده بود که ارتش ترکیه تصمیم گرفته است برای پاکسازی تروریستها به عملیات سپر فرات ادامه دهد و به همین دلیل مرحله دوم این عملیات بزودی آغاز خواهد شد.

کانتون عفرین در شمال غرب کشور سوریه قرار دارد و به سومین کانتون از منطقه خودخوانده فدرال کردهای سوریه پس از جزیره و کوبانی معروف است.

این کانتون به دلیل دشواری‌های ژئوپلیتیکی در چهار سال گذشته منفک از دو کانتون دیگر بوده و به نوعی همواره در محاصره نیروهای دیگر قرار داشته است. در مقطعی از سوی داعش و در مقاطع دیگر از سوی نیروهای مختلف معارض حکومت مرکزی و ارتش سوریه کنترل می‌شد. در این میان، طی چهار سال گذشته همواره کانتون عفرین در مرزهای شمالی خود که در همسایگی با کشور ترکیه قرار دارد تحت سخت‌ترین نظارت‌ها و محاصره قرار داشته و در شرایط کنونی نیز آنکارا قصد دارد حمله همه‌جانبه را به این منطقه انجام دهد.

ترکیه دخالت نظامی در سوریه را تحت عنوان عملیات سپر فرات از تاریخ 3 شهریور سال 1395 آغاز و اعلام کرد که این عملیات با هدف رفع تهدیدات تروریستی علیه ترکیه و در راس آن داعش و کمک به ائتلاف بین المللی است.

اما دمشق و کردهای سوریه به شدت از این عملیات انتقاد کرده و آن را به عنوان نقض حاکمیت ملی سوریه محکوم می‌کنند.

انتهای پیام/غ


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول