اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

دبیرکل سازمان جهانی دریانوردی اعلام کرد

آمادگی برای کمک‌های فنی در حادثه نفت‌کش سانچی/منتظر دریافت نتایج بررسی علت‌ حادثه‌ هستیم

دبیرکل سازمان بین‌المللی دریانوردی به دنبال حادثه نفتکش ایرانی و مفقود شدن خدمه آن، پیام همدردی داد و برای ارائه کمک‌های فنی اعلام آمادگی کرد.

آمادگی برای کمک‌های فنی در حادثه نفت‌کش سانچی/منتظر دریافت نتایج بررسی علت‌ حادثه‌ هستیم

‌به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، «کی تک لیم» در پی سانحه تانکر sanchi و مفقود شدن خدمه آن متن پیامی منتشر کرد.

در این پیام دبیرکل IMO آمده است: فکر و دعای ما همراه دریانوردانی است که در پی سانحه تانکر سانچی و تصادم آن در آبهای چین همچنان مفقود هستند، مراتب همدردی عمیق خود را به خانواده و دوستداران آنها ابراز می‌‌کنم؛ همچنین لازم می‌دانم از همه کسانی که در عملیات جستجو و نجات در سطح بین المللی شرکت داشته‌اند و تلاشهایشان برای اطفا حریق و پاکسازی آلودگی شرکت داشته‌اند تشکر نمایم».

در ادامه پیام دبیرکل سازمان بین‌المللی دریانوردی آمده است: «ما لحظه به لحظه این سانحه را دنبال و رصد می کنیم، imo آمادگی دارد تا  هرگونه کمک  فنی نیاز باشد را در اختیار بگذارد، در بلند مدت انتظار می‌رود بررسی کاملی از سانحه به‌عمل آید و نتایج آن و یافته‌های مربوط به آن به اطلاع این سازمان برسد تا ما بتوانیم هر چه در اختیار داریم بکار بگیریم و وقوع سوانح مجدد را به حداقل برسانیم».

بنابراین گزارش یک فروند کشتی متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران و تحت پرچم کشور پاناما (ساخت سال ۲۰۰۸ میلادی) که حامل ۱۳۶ هزار تن میعانات گازی از مبدا بندر عسلویه به کره جنوبی بود، در محدوده دریایی چین (۱۶۰ مایلی بندر شانگهای چین) با کشتی باری چینی تصادم کرد و بر اثر این اتفاق بلافاصله کشتی نفتکش دچار انفجار و حریق شد.کشتی نفتکش ‌ ۳۲ خدمه داشته است که ۳۰ نفر آن ایرانی و دو نفر تبعه کشور بنگلادش بودند طبق اطلاعات به دست آمده ۴ نفر از خدمه ایرانی دانشجوی دریانوردی بوده‌اند که دوره کارآموزی خود را در این کشتی سپری می‌کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول