اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مازندران

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران:

شکل‌گیری سامانه جامع ملی انبارهای صنوف در کشور / وجود قاچاق چوب در مازندران

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان از شکل‌گیری سامانه جامع ملی انبارهای صنوف در کشور خبر داد و گفت: در اجرای این طرح تمامی صنوف در حال فعالیت اقتصادی باید با معرفی دفاتر مدیریت فروش کلی و خرده فروشی، انبار و وسایل نقلیه خود را معرفی کنند و برای رسمیت آن‌ها کد شناسایی بگیرند.

 شکل‌گیری سامانه جامع ملی انبارهای صنوف در کشور / وجود قاچاق چوب در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان تنکابن، علی پیرفلک عصر امروز  در کمیته مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران در تنکابن اظهار کرد: ضرورت اثربخشی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیازمند جدیت در برخورد قانونی و رسیدن به این باور که این معضلات بر اقتصاد و تولید داخل لطمه و صدمات فراوانی وارد می‌کند است لذا اساس کار در این بخش، بستن راه‌های ورود کالای قاچاق در مرزها در کنار فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی صحیح به آحاد مردم دربارره اثرات سویی قاچاق بر اقتصاد و تولید در کشور است.

وی افزود: در بخش اقتصاد حمایت از تولید داخل، سرمایه‌گذاران و جذب سرمایه‌ها از جمله اصول مهم اقتصاد مقاومتی است که در کنار فرهنگ‌سازی و مبارزه با قاچاق باید با ایجاد بسترهای مناسب به این مهم توجه کنیم و در راه رفع موانع آن کار کنیم.

پیرفلک تصریح کرد: در بحث بازار برگزاری گشت‌های مشترک و بازرسی‌های مستمر از واحدهای صنفی بسیار خوب است اما هیچ مجموعه و سازمانی حق ندارد در قالب سرکشی  نظارت و گشت به‌صورت فله‌ای وارد واحد صنفی شود به نحوی که شائبه برانگیز بوده و با آبروی کسبه بازی شود زیرا کسبه و بازار همواره و در همه برهه‌های زمانی و مقاطع تاریخی در کنار شأنیتی که دارند پشتیبان نظام و انقلاب بوده‌اند لذا باید با حفظ شأن کسبه پس از اطمینان از وجود کالای قاچاق و اخطار نسبت به جمع‌آوری، در صورت عدم توجه با آن صنف حسب قانون رفتار شود.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران با اشاره به این‌که فضای مجازی یک ظرفیت است و باید از آن به عنوان یک فرصت بهره‌گیری کرد، تصریح کرد: البته فعالیت صنفی در فضای مجازی باید طبق ضابطه قانونی و براساس مجوز صورت گیرد که درج صحیح آدرس، دفاتر، انبار فروش و عرضه شرکت به شکل مشخص و رسمی ثبت شده باشد و در غیر این صورت، تمامی فعالیت‌ها غیرمجاز هستند زیرا محل سوء استفاده خواهند بود و این مسأله پیگرد قانونی دارد.

وی به فعالیت برندها نیز اشاره کرد و گفت: حضور برندهای غیرمجاز در واقع علاوه بر سوء استفاده از خریداران به تولید داخل لطمه وارد می‌کند و در صورت اخذ مجوز، برندها باید براساس قانون درصدی از تولید خود را در داخل انجام دهند و در واقع برخورد با برندهای غیرمجاز برای حمایت از تولید داخلی است.

پیرفلک در ادامه گفت: در بخش گوشی‌های موبایل نیز برای ساماندهی و تفکیک جنس قاچاق از کالای وارداتی رسمی، طرح رجیستری در حال اجراست و برای خرید هر گونه گوشی موبایل همه باید در این طرح و بهره‌گیری از سامانه ویژه آن از قاچاق نبودن خرید خود اطمینان حاصل نمایند تا متضرر نشوند.

وی از شکل‌گیری سامانه جامع ملی انبارهای صنوف در کشور خبر داد و گفت: در اجرای این طرح تمامی صنوف در حال فعالیت اقتصادی باید با معرفی دفاتر مدیریت فروش کلی و خرده فروشی، انبار و وسایل نقلیه خود را معرفی کنند و برای رسمیت آن‌ها کد شناسایی بگیرند و پس از اجرا و تکمیل این طرح هر انبار و واحد صنفی و وسیله نقلیه‌ای که فاقد این کد شناسایی باشد خلاف قانون رفتار کرد‌ه‌اند و طبق قانون با آن‌ها برخورد می‌شود لذا مسؤولان صنوف در این طرح اطلاعات دقیق و کامل ارائه کنند تا متضرر نشوند.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران از اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق ویژه استان خبر داد و گفت:  در استان بحث ساماندهی شناورها و سواحل، مبارزه با قاچاق محصولات شیلاتی و قاچاق چوب را داریم که در این بخش نیز تمامی دستگاه‌های مرتبط همکاری خواهند داشت تا جلوی هرگونه سواستفاده‌ای گرفته شود.

لازم به ذکر است در این نشست معاون استاندار و فرماندار ویژه، مدیران ادارات صنعت، معدن تجارت، جهاد کشاورزی، فرماندهی انتظامی شهرستان، دادگستری و اداره تعزیرات، نماینده اتاق اصناف، اداره حفاظت محیط زیست و برخی دیگر از دستگاه‌ها و دوایر اداری اجرایی شهرستان تنکابن به ارائه گزارش پرداخته و مسائل و مشکلات خود به مسئولان استانی منعکس کردند.

انتهای پیام/86020/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول