اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

مدیر جمع‌آوری اقلام اهدایی کهریزک خبر داد

ارسال بیش از ۸۰۰ میلیون تومان کمک‌های مردمی به کرمانشاه/ آمادگی پذیرش ۲۰۰ نفر از زلزله‌زدگان کرمانشاه در کهریزک

مدیر جمع‌آوری اقلام اهدایی کهریزک گفت: فردا چهار تریلی اقلام مصرفی مورد نیاز زلزله‌زدگان کرمانشاه به ارزش ریالی بیش از ۸۰۰ میلیون تومان از سوی مردم در کهریزک جمع‌آوری شده که به مناطق زلزله‌زده غرب کشور ارسال می‌شود.

ارسال بیش از ۸۰۰ میلیون تومان کمک‌های مردمی به کرمانشاه/ آمادگی پذیرش ۲۰۰ نفر از زلزله‌زدگان کرمانشاه در کهریزک

به گزارش خبرنگار شهری و رفاهی فارس، ایرج درزی در نشست خبری گفت: هفته گذشته دو تریلی کمک‌های مردمی جمع‌اوری شده در آسایشگاه کهریزک به منطقه زلزله‌زده کرمانشاه ارسال شد و فردا نیز چهار تریلی به سمت کرمانشاه اعزام می‌شود.

وی افزود: با هماهنگی استانداری، مدیریت بحران کرمانشاه و هلال‌احمر این استان اقلام مورد نیاز زلزله‌زدگان در قالب شش کامیون تدارک دیده شده است که هفته گذشته دو کامیون به ظرفیت 500 عدد انواع هیتر و لوازم گرمایشی ارسال شده است.

درزی گفت: فردا نیز چهار کامیون شامل انواع فرش، موکت، بخاری، پوشاک مردانه، زنان و بچه‌گانه، انواع حوله و ملحفه، پتو و رختخواب، کیف و کفش و حتی اسباب‌بازی تهیه شده که فردا ساعت 9 صبح از محل آسایشگاه کهریزک به کرمانشاه اعزام می‌شود.

مدیر جمع‌آوری اقلام اهدایی کهریزک گفت: آسایشگاه کهریزک آمادگی خود را به استانداری مبنی بر پذیرش سالمندان، معلولان و آسیب‌دیدگان زلزله کرمانشاه برای پذیرش در آسایشگاه به صورت اسکان موقت و طولانی‌مدت اعلام کرده است که البته هنوز تا این لحظه کسی از سوی این نهادهای مسئول به ما معرفی نشده است.

درزی با بیان اینکه تمام کمک‌های اهدایی از سوی مردم و نیکوکاران وسائل نو بوده است، گفت: گاهی نیکوکاران از طریق کهریزک نیت‌های خیر خود را عملیاتی می‌کنند و شاید نیت خیر آنها کمک به عتبات، مدرسه یا ... باشد اما از طریق کهریزک به این نیات خود جامه عمل می‌پوشاند.

وی با بیان اینکه تمام کمک‌های ارسالی به سمت کرمانشاه غیرنقدی بوده است، گفت: می‌توان برآورد کرد که حدود 800 میلیون تومان ارزش ریالی این کمک‌های مردمی بوده است و کهریزک به دلیل حس همدردی که با زلزله‌زدگان داشته در عین نیازمندی خود وارد عمل و کمک به همنوعان خود شده است.

وی در پاسخ به اینکه چرا پس از گذشت بیش 50 روز زلزله کرمانشاه اکنون این کمک‌ها ارسال می‌شود، گفت: برخی از کمک‌ها به صورت مستقیم و برخی از طریق سازمان‌های مرتبط در این روزها ارسال شده و ما به دلیل اینکه می‌خواستیم سازمان‌یافته‌تر عمل کنیم و با توجه به تجارب گذشته در زلزله رودبار و بم داشته‌ایم تصمیم گرفتیم که اکنون با کمک هلال‌احمر به روستاهای که کمترین کمک را داشته‌اند این اقلام را ارسال کنیم.

مدیر جمع‌آوری اقلام اهدایی کهریزک گفت: وسایل گرمایشی و لباس گرم بیشترین کمک‌های ارسال بوده است و به طور کلی در روزهای اخیر 30 هزار هیتر از سراسر کشور به این مناطق ارسال و توزیع شده است.

درزی گفت: در زلزله بم آسایشگاه کهریزک نسبت به ساخت مسکن و مدرسه اقدام کرد و در رودبار یک خانه مادر کودک راه‌اندازی شد که بیش از 500 کودک بی‌سرپرست و 400 نفر از آسیب‌دیدگان سرپرستی و اسکان موقت شدند.

همچنین در این نشست قاسم قندالی سرپرست جمع‌آوری اقلام اهدایی نیکوکاران به کهریزک گفت: اجناس به صورت امانت از همان روزهای اول در کهریزک کنار گذاشته شدند تا برای نحوه توزیع آنها تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: با هلال‌احمر استان کرمانشاه هماهنگی‌های لازم شده و قرار است فردا این کمک‌ها به روستاهایی بروند که بیشترین نیاز را دارند اما کمتر به آنها کمک شده است.

قندالی گفت: هلال‌احمر کارشناسی لازم را کرده و با نظر آنها این روستاها تعیین شده و توزیع در این مناطق انجام می‌شود.

وی گفت: محدودیت فضا برای اسکان آسیب‌دیدگان زلزله کرمانشاه را در کهریزک نداریم به طوری که امکان پذیرش 200 نفر در این آسایشگاه وجود دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول